کد خبر: 473992
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۱۲:۲۳:۴۴
| |

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور:

باید از جمهوریت، انتخابات آزاد و رای ملت صیانت کرد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: روز ‎12 فروردین روزی است که ملت ایران به نظام برآمده از انقلاب و سه آرمان اصلی‌اش یعنی ‎آزادی، ‎استقلال و جمهوری اسلامی رای مثبت داد. جمهوریت، انتخابات آزاد و رای ملت نخستین دستاورد قانونی ملت را همیشه باید به یاد داشت و از آن صیانت کرد.

باید از جمهوریت، انتخابات آزاد و رای ملت صیانت کرد
کد خبر: 473992
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۲ ۱۲:۲۳:۴۴

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به فرارسیدن 12 فروردین روز جمهوری اسلامی نوشت:

به گزارش ایسنا «‏امروز 12 فروردین است، روز ‎همه‌پرسی جمهوری اسلامی؛ روزی که ملت ایران به نظام برآمده از انقلاب و سه آرمان اصلی‌اش یعنی ‎آزادی، ‎استقلال و جمهوری اسلامی رای قاطع و مثبت داد. جمهوریت، انتخابات آزاد و رای ملت نخستین دستاورد قانونی ملت را همیشه باید به یاد داشت و از آن صیانت کرد.»

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 1357، به دعوت امام خمینی(ره) همه‌پرسی تغییر نظام حکومت ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران در روزهای 10 و 11 فروردین 1358 در سراسر کشور برگزار شد. 12 فروردین 1358 نتایج این همه پرسی اعلام و 98/2 درصد واجدین شرایط در این همه پرسی به جمهوری اسلامی رای «آری» دادند. پس از آن 12 فروردین ماه در تقویم به عنوان روز «جمهوری اسلامی ایران» نام گذاری شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها