کد خبر: 474822
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

هادی خامنه‌ای:

امام به تسخیر سفارت آمریکا نگفت «انقلاب دوم»!

برخی ادعا کرده‌اند امام فرموده این انقلاب دوم است. امام در مورد این کار نگفتند. فرمودند هم‌اکنون در کشور ما انقلاب است و مردم، انقلابی بزرگ‌تر از آن.

امام به تسخیر سفارت آمریکا نگفت «انقلاب دوم»!
کد خبر: 474822
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۶ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدهادی خامنه‌ای درباره نظر امام پس از تسخیر سفارت آمریکا گفت: برخی ادعا کرده‌اند امام فرموده این انقلاب دوم است. امام در مورد این کار نگفتند.

به گزارش انتخاب او ادامه داد: مردم در تهران و جاهای دیگر در شور و هیجان زیادی بودند، این هیجان هم طبیعی است. حتی کسانی که تأیید نمی‌کردند و نکردند هم کمی از این کار هیجان‌زده شده بودند چون تا به آن زمان سابقه نداشته.

سوال: الان به آن زمان فکر می‌کنید تسخیر سفارت آمریکا یا اسقاط دولت بازرگان را به نفع مسائل کشور می‌دانید؟

خامنه‌ای: در این زمینه الان نمی‌توانم به طور دقیق اظهارنظر کنم. اینکه بگوییم به خاطر این روش یا ادامه روند مخالفت با اروپا، آمریکا با ما این رفتارها کرده این تحلیل ظاهرا ساده است اما آقایان فکت‌ها و داده‌های تاریخی باید آنها را تأیید کند. من به آن داده‌ها دسترسی ندارم. چون انسان باید وقایع پشت صحنه و ظاهر را ببیند و نتیجه بگیرند. این خودش یک پروژه است و من چون روی این پروژه کار نکرده‌ام. خیلی‌ها رسما می‌گویند این کار اشتباه بوده ممکن است حرفشان درست باشد. اینکه یک عده به مخالفت با آمریکا و رفتن و دستگیر کردن تقدس بدهند و بگویند این کار خیلی مهم بوده، نه این را باید مستدل اثبات یا نفی کرد. حالا اتفاقی است که افتاده و ظواهر امر به گونه‌ای است که نشان می‌دهد ظاهرا امام هم ازاین مسئله ناراضی نبوده‌‌اند.

سوال: البته من روایاتی شنیده‌ام از امام که گفتند بچه‌هایی که در سفارت هستند را بیرون بیندازید.

خامنه‌ای: آن را من اطلاع ندارم. باید این اطلاعات را داشته باشیم. نقل نمی‌تواند مطمئن‌کننده باشد. باید اطلاعات دقیق و روایات را یکی یکی بررسی کرد، قطعیات را کنار هم گذاشت و جمع‌بندی کرد. من نتوانستم جمع‌بندی کنم. لذا نمی‌توانم اظهارنظر کنم اما اینکه به یک طرف قضیه تقدس ببخشیم و بگوییم کسی حق ندارد در موردش حرف بزند اینطور هم نیست. البته برخی ادعا کرده‌اند امام فرموده این انقلاب دوم است. امام در مورد این کار نگفتند. فرمودند هم‌اکنون در کشور ما انقلاب است و مردم، انقلابی بزرگ‌تر از آن. نگفتند این کار انقلاب است و بالاتر از انقلاب دوم. خب مردم در تهران و جاهای دیگر در شور و هیجان زیادی بودند، این هیجان هم طبیعی است. حتی کسانی که تأیید نمی‌کردند و نکردند هم کمی از این کار هیجان‌زده شده بودند چون تا به آن زمان سابقه نداشته.

سوال: من با آقای صادق خرازی گفت‌وگو داشتم و ایشان گفته‌اند من زمانی که در منزل امام بودم و خبر را برایشان آوردند، ایشان حوله‌ای هم دستشان بود، گفتند فورا بگویید این بچه‌ها را بیرون بیندازند.

خامنه‌ای: خبر ندارم. خیلی‌ها که اظهارنظر قطعی می‌کنند لابد مطالعه و بررسی کرده‌اند اما من در این زمینه بررسی و مطالعه خاص نکرده‌ام. بنابراین اظهارنظر قطعی هم ندارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها