کد خبر: 492830
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۱۰:۵۹:۳۶
| |

نگویید فلانی رد‌صلاحیت شد، صلاحیتش برای ریاست‌جمهوری احراز نشد

عدم احراز صلاحیت برای تعداد بسیاری از افراد صورت گرفته و در واقع شایستگی آن‌ها برای ریاست‌جمهوری احراز نشده است و چه‌بسا دلیل این عدم احراز برای خود افراد بیان و تبیین شده باشد.

نگویید فلانی رد‌صلاحیت شد، صلاحیتش برای ریاست‌جمهوری احراز نشد
کد خبر: 492830
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۴ ۱۰:۵۹:۳۶

اعتمادآنلاین| آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در پاسخ به این سؤال که گاهی مطرح می‌شود که آیا واقعاً انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، آزادانه و منصفانه است، آیا با رأی مردمی است یا خیر اظهار داشت: دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی هم بیان می‌کنند که انتخابات در کشور ما به تمام معنا واقعی و حقیقی است.

وی گفت: هر انتخاباتی یک چارچوب و الزاماتی قانونی دارد و در هر کشور قانون آن باید اجرا شود، در نظام جمهوری اسلامی ما کنار الزامات قانونی الزامات شرعی هم وجود دارد.

رئیس حوزه علمیه کاظمیه یزد تصریح کرد: هرگاه انتخابات خود را با سایر کشورها مقایسه می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که انتخابات در کشور ما به‌مراتب آزادتر از انتخابات در سایر کشورهاست.

مدرسی خاطرنشان کرد: اولاً هر انتخاباتی نوعی رفراندوم برای ارزش‌های نظام اسلامی تلقی می‌شود و ثانیاً نامزدهای متنوع و متعدد بدون در نظر گرفتن حزب سیاسی ثبت‌نام می‌کنند، بسیاری از آن‌ها احراز صلاحیت می‌شوند.

مدرسی گفت: عدم احراز صلاحیت برای تعداد بسیاری از افراد صورت گرفته و در واقع شایستگی آن‌ها برای ریاست‌جمهوری احراز نشده است و چه‌بسا دلیل این عدم احراز برای خود افراد بیان و تبیین شده باشد و در این دوره هم برای برخی به‌صورت حضوری و خصوصی بیان شد اما به‌صورت عمومی قانون اجازه آن را نمی‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها