کد خبر: 496650
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۱:۲۲:۳۶
| |

رای‌گیری دستی در صورت اخلال صندوق‌های الکترونیکی

رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم گفت: براساس قانون، به همه مجریان انتخابات اعلام شده است در صورتی که دستگاه های الکترونیکی هر یک از شعبه ها به هر دلیلی دچار اخلال شد، آنها مجاز هستند که انتخابات را به صورت ‌سنتی و دستی ادامه دهند.

رای‌گیری دستی در صورت اخلال صندوق‌های الکترونیکی
کد خبر: 496650
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ ۱۱:۲۲:۳۶

اعتمادآنلاین| رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم گفت: براساس قانون، به همه مجریان انتخابات اعلام شده است در صورتی که دستگاه های الکترونیکی هر یک از شعبه ها به هر دلیلی دچار اخلال شد، آنها مجاز هستند که انتخابات را به صورت ‌سنتی و دستی ادامه دهند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام محمدجواد مهری، رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم عنوان کرد: در ابتدای شروع اخذ رای برخی صندوق های الکترونیکی با مشکلاتی مواجه بود که مسئولان اجرایی به سرعت رفع این مشکل را پیگیری کردند و هم اکنون تقریبا به جز تعداد معدودی صندوق،‌ مشکل تمام صندوق های الکترونیکی استان برطرف شده است.

وی بااشاره به به اینکه بر اساس قانون، به همه مجریان انتخابات اعلام شده است در صورتی که دستگاه های الکترونیکی هر یک از شعبه ها به هر دلیلی دچار اخلال شد، آنها مجاز هستند که انتخابات را به صورت ‌سنتی و دستی ادامه دهند، تاکید کرد: شعبه هایی که صندوق های الکترونیکی آنها با مشکل مواجه شده بود، رای گیری به صورت دستی شروع شد و با حل مشکل، رای گیری به صورت الکترونیکی از سر گرفته شده است.

حجت الاسلام مهری ضمن عذرخواهی از مردم عزیز استان به دلیل تاخیر به وجود آمده در فرایند اخذ رای از آنها در برخی شعب افزود: مسئولان اجرایی در شعبه هایی که همچنان با مشکلاتی مواجه هستند، در تلاش هستند که با سرعت مشکل را برطرف کنند و در دقایق آینده این مشکل به طور کامل برطرف می شود.

وی حضور مردم در انتخابات را بسیار گسترده دانست و گفت: مردم ولایتمدار قم از دقایقی پیش از شروع آغاز رسمی رای گیری با حضور گسترده در شعبه های اخذ رای، جلوه هایی زیبا را رقم زدند به گونه ای که شعبه های اخذ رای از همان دقایقی اولیه با حضور پرشور و نشاط مردم مواجه بود.

بیژن سلیمان‌پور رئیس ستاد انتخابات قم نیز دقایقی پیش ضمن عذرخواهی از تاخیر درآغاز رای‌گیری در برخی شعبه‌های این شهر، دلیل این تاخیر را تغییر رمز صندوق‌های الکترونیکی در سطح ملی اعلام کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها