کد خبر: 516721
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ۰۷:۴۹:۳۶
| |

جلال جلالی زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب:

حزبی که فقط زمان انتخابات فعال شود، به معنای واقعی حزب نیست/ سکوت جریان های سیاسی غیرطبیعی و تحمیلی است/ تداوم فضای سیاسی خاموش و ساکت می تواند در حوادث سیاسی بعدی تأثیرگذار باشد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: حزبی که فقط زمان انتخابات فعال شود، به معنای واقعی حزب نیست. حزب باید همیشه فعال باشد و مردم را در جریان فعالیت ها و مواضع خود قرار دهد. به نظر من در حال حاضر سکوت احزاب غیرطبیعی است و البته بیشتر تحمیلی است.

حزبی که فقط زمان انتخابات فعال شود، به معنای واقعی حزب نیست/ سکوت جریان های سیاسی غیرطبیعی و تحمیلی است/ تداوم فضای سیاسی خاموش و ساکت می تواند در حوادث سیاسی بعدی تأثیرگذار باشد
کد خبر: 516721
|
۱۴۰۰/۰۷/۱۵ ۰۷:۴۹:۳۶

اعتمادآنلاین| جلال جلالی زاده با بیان اینکه یک جریان سیاسی واقعی نگاه موقت به سیاست ندارد، اظهار کرد: آنها نگاه ابزاری به مردم ندارند که و این گونه نیست که در زمان انتخابات آنها را به پای صندوق بکشانند و در ایام دیگر مردم را رها کنند. یک جریان سیاسی قوی و پایدار سیاست را به عنوان یک روش مستمر دنبال می کند و هدفش بهبود وضعیت جامعه است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: یک جریان سیاسی واقعی برای ارکان مختلف جامعه افراد را پرورش می دهد و به صورت یک قدرت ناظر ارکان حکومت را زیر ذره بین می گیرد، نقاط ضعف را برملا کرده و نقاط قوت را تقویت می کند و برای حل مشکلات هم راهکار لازم ارائه می دهد.

جلالی زاده در پاسخ به این پرسش که جریان های سیاسی در ایران تا چه حد بر مردم تکیه دارند و رابطه آن ها با مردم چگونه است، خاطر نشان کرد: هر جریانی ادعا می کند بیشترین پایگاه رأی مردمی را دارد، اما این سوال را باید از خود مردم پرسید که کدام حزب بیشترین محبوبیت را دارد و با مردم بیشتر در ارتباط است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره فعالیت حزبی در ایران تصریح کرد: اگر احزاب مستحکم و قوی باشند هر هفته یا دو هفته باید جلسات شورای مرکزی تشکیل داده و جلسات ارکان و کمیته های حزب هم برگزار شود. حزب باید همیشه در صحنه وجود داشته باشد. یکی از نشانه های فعالیت حزب صدور بیانیه ها، امضاها و اعلامیه ها در حوادث مختلف است. حزبی که فقط زمان انتخابات فعال شود، به معنای واقعی حزب نیست. حزب باید همیشه فعال باشد و مردم را در جریان فعالیت ها و مواضع خود قرار دهد. به نظر من در حال حاضر سکوت احزاب غیرطبیعی است و البته بیشتر تحمیلی است. به هر حال در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری اخیر برخی جریان ها از صحنه حذف شدند و همین مسئله به جریان های سیاسی شوک وارد کرد. آنها انتظار این وضعیت را نداشتند و اکنون دچار سردرگمی و آشفتگی هستند که البته تدوام این شرایط یعنی تداوم فضای سیاسی خاموش و ساکت می تواند در حوادث سیاسی بعدی تأثیرگذار باشد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: هیچ حکومتی بدون وجود احزاب مقتدر و فعال قادر به پیشبرد برنامه هایش نیست. منتقدان دلسوز و آگاه بهترین حامیان جامعه و نظام هستند. بدون وجود چنین احزابی جامعه دچار رخوت و انجماد می شود. حاکمیت باید اجازه فعالیت به جریان های سیاسی را بدهد، زیرا در غیر این صورت هواداران حزب و آن جریان سیاسی از فعالیت سیاسی دلسرد می شوند. در اینجا حاکمیت نقش مهمی دارد.

جلالی زاده در پایان درباره دلایل انشعاب در میان احزاب گفت: وقتی فردی با هزاران امید و علاقه وارد حزب می شود، فکر می کند می تواند در جامعه تغییر و تحول ایجاد کند و خودش هم به جایگاهی برسد، اما وقتی می بیند حضور در حزب موجب خطر و گرفتاری می شود، از فعالیت سیاسی دلسرد شده و کنار می کشد. وقتی خود حزب هم دچار ناکارآمدی و اختلاف می شود، به دنبال آن انشعاب در حزب ایجاد می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها