کد خبر: 522782
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۲:۲۵:۳۳
| |

خداییان، سخنگوی قوه قضاییه:

هادی رضوی بخشی از رد مال را به صورت نقدی پرداخت کرده؛ چند پلاک ثبتی هم معرفی کرده / شبنم نعمت‌زاده نیز 63 میلیارد تومان را تسویه کرده؛ بقیه هم در جریان وصول است

سخنگوی قوه قضاییه درمورد اینکه چه میزان از رد مال  پرونده متهمانی همچون  شبنم نعمت زاده و هادی رضوی و ... پرداخت شده است، گفت:هادی رضوی بخشی از رد مال را نقدی  داده و دوفقره پلاک ثبتی معرفی کرده است و با احتساب قیمت پلاک ثبتی رد مال به اتمام رسیده است‌. همچنین خانم نعمت زاده بیش از 63 میلیاردتومان را  تسویه کرده  و بقیه در جریان وصول است.

هادی رضوی بخشی از رد مال را به صورت نقدی پرداخت کرده؛ چند پلاک ثبتی هم معرفی کرده / شبنم نعمت‌زاده نیز 63 میلیارد تومان را تسویه کرده؛ بقیه هم در جریان وصول است
کد خبر: 522782
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۵ ۱۲:۲۵:۳۳

اعتمادآنلاین| ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه چه میزان از رد مال پرونده متهمانی همچون شبنم نعمت زاده، مهدی هاشمی و هادی رضوی و ... پرداخت شده است، گفت: در سال‌های اخیر متهمان دانه درشتی داشتیم که محکومیت به رد مال داشتند. بیش از 70 هزار میلیارد تومان از اموالی که توسط افراد دانه درشت که بعضی ابربدهکاران بانکی بودند پرداخت شده و به بیت المال برگشته است. به عنوان مثال هادی رضوی بخشی از رد مال را نقدی داده و دوفقره پلاک ثبتی معرفی کرده است و با احتساب قیمت پلاک ثبتی رد مال به اتمام رسیده است‌. همچنین خانم نعمت زاده بیش از 63 میلیاردتومان را تسویه کرده و بقیه در جریان وصول است. این طور نیست که همه این متهمان رد مالشان به اتمام رسیده. بعضی تمام شده و بعضی هم که محکومیت حبس دارند در حال انجام است.

سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت دادگاه های اقتصادی از جمله پرونده مجرمان بانک تجارت استان کرمان گفت:حکم پرونده مجرمان بانک تجارت استان کرمان صادر شد و علی اکبر عمارت ساز به همراه 22 نفر دیگر حکم محکومیت گرفتند. عمارت ساز به 74 سال حبس محکوم شده که مجازات اشد برای او که 20 سال است اجرا خواهد شد. شمسی تقی پور به 74 سال حبس محکوم شده که اشد آن 20 سال اجرا خواهد شد. محکومیت مجید زنگی آبادی زاده 34 سال و 6 ماه حبس، که اشد آن بیست سال حبس است اجرا خواهد شد و محمود تیکداری نژاد مجموعا به 74 سال حبس محکوم شده که اشد آن بیست سال حبس اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا حسین فریدون و شبنم نعمت زاده و هادی رضوی می توانند از پابند الکترونیک استفاده کنند و بقیه حبس را در بیرون بگذرانند، گفت: استفاده از پابند الکترونیک یا نظارت الکترونیکی دارای شرایطی است که در قانون مجازات اسلامی پیش بینی شده است و این طور نیست که همه جرایم مشمول آن باشند.‌

سخنگوی قوه قضاییه افزود: افرادی که نام بردید نوع جرمشان به شکلی است که مشمول نظارت الکترونیکی نیستند. این افراد از پابند الکترونیکی استفاده نمی کنند و اگر مشمول کاهش مجازات تعزیری قرار گیرند ممکن است در آینده از آن استفاده کنند.

وی افزود: طبق اعلام سازمان زندان‌ها در سال جاری بیش از 2500 نفر از نظارت الکترونیکی استفاده کردند و طبق اعلام دادسراها نیز 1424 نفر تحت نظارت الکترونیکی قرار گرفتند که هم اکنون 532 نفر تحت نظارت الکترونیکی هستند و اقدام مثبتی است برای جرایمی که مهم نباشند می توانند به جای حبس از آن استفاده کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها