کد خبر: 533611
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 2 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 2 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 6.90M | مدت زمان ویدیو: 00:02:47 دانلود ویدیو
کد خبر: 533611
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۰:۳۰:۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 2 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

روسیه پیشنهاد توافق موقت به ایران داده است؟

مقام‌های آمریکایی خبر دادند که روسیه پیشنهاد یک توافق موقت را به ایران ارائه کرده است. پیشنهاد مسکو شامل کاهش تحریم‌ها در ازای محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران است. ایران تاکنون پیشنهاد ارائه شده از سوی روسیه را رد کرده است.

کارت خودرو تغییر می‌کند

هادیانفر، رئیس پلیس راهور، اعلام کرد: کارت خودرو دارای یک چیپ است که با توجه به اینکه این چیپ جزو اقلام وارداتی است، یک مقدار عقب‌افتادگی در تامین آن ایجاد شد که البته الان این مشکل حل و چیپ‌ها ترخیص شد و روزانه حدود ۱۰۰ هزار کارت تامین می‌شود. او گفته: البته ما در برنامه‌ریزی جدید چیپ را از فرآیند چاپ کارت خودرو حذف کردیم و به جای آن، از بارکد سه بعدی استفاده کردیم تا دیگر وابستگی به واردات نداشته باشیم.

تغییر در تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین

ان‌بی‌سی نیوز نوشته تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین اخیراً تغییر کرده و «ریچارد نفیو» یکی از اعضای کلیدی آن در حال ترک تیم مذاکره‌کننده است تا نقش متفاوتی را در وزارت خارجه آمریکا بر عهده بگیرد. دو منبع آگاه گفته‌اند نفیو و «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در خصوص مسیر مذاکرات هسته‌ای وین اختلاف نظر دارند.

هماهنگی روسیه و ایران، پیش‌نیاز موفقیت گفت‌وگوهاست

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، با اشاره به دیدار خود با علی باقری‌کنی، مذاکره‌کننده ارشد تیم ایران، در توییتر نوشت: «دیدار بسیار مفیدی با رئیس هیأت ایران در گفت‌وگوهای وین داشتم. هماهنگی نزدیک بین دو هیأت یکی از پیش‌نیازهای ادامه و تکمیل موفقیت‌آمیز مذاکرات بر سر بازگرداندن برجام و رفع تحریم‌هاست».

مصرف گاز رکورد زد

محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز کشور، گفت: مصرف گاز بخش خانگی و تجاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و اکنون ۸۰ درصد گاز تولیدی ایران در این بخش مصرف می‌شود. به گفته او، مصرف گاز بخش خانگی کشور در روز پنجشنبه به ۶۶۲ میلیون مترمکعب در روز رسید و احتمالاً روز گذشته (جمعه) از این رقم نیز عبور کرده است.

بارندگی بعدی در کشور چه زمانی خواهد بود؟

سحر تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور، گفته: تا ١۵ روز آینده بارش باران و برف سراسری در کشور نخواهیم داشت. هوا تا پایان هفته سرد است و بارش‌های زمستانی ۴ درصد بالای نرمال است.

شیرینی به علت گرانی در حال تبدیل شدن به کالای لوکس است

رئیس اتحادیه صنف شیرینی‌فروشان مشهد با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته گفت: به طور کلی شیرینی به علت گرانی افسارگسیخته مواد اولیه و هزینه‌های تولید در حال تبدیل شدن به کالای لوکس است و مردم تمایلی به خرید آن حتی در مناسبت‌ها ندارند. شیرینی در حال حذف شدن از سبد خانوار است. 

«رادوشویچ» به فیفا شکایت کرد 

دروازه‌بان کروات پرسپولیس از این باشگاه به فیفا شکایت کرد و خواستار دریافت تمام مبلغ قرارداد سه فصل آینده خود (حدود ۹۰۰ هزار یورو) شد. رادوشویچ دو فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد داشت که ۱۷ آذر و پس از اختلاف مالی با مدیران باشگاه ایران را ترک کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها