کد خبر: 539657
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۴:۳۳:۴۶
| |

بیژن نوباوه وطن، نماینده مردم تهران:

صدور اطلاعیه اداره قوانین در مورد مصوبه کمیسیون‌ها خلاف قانون است

دبیر کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح نظام تنظیم مقررات فضای مجازی گفت: صدور اطلاعیه از سوی اداره قوانین در مورد مصوبه کمیسیون‌ها خلاف قانون است.

صدور اطلاعیه اداره قوانین در مورد مصوبه کمیسیون‌ها خلاف قانون است
کد خبر: 539657
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۴:۳۳:۴۶

بیژن نوباوه وطن، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت:‌ اقدام اداره قوانین مجلس در صدور اطلاعیه درباره تصویب کلیات طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک خلاف قانون است.

به گزارش فارس، وی افزود: اداره قوانین نمی‌تواند درباره مصوبه یا چیز دیگری اطلاعیه بدهد، بلکه از نظر قانونی در جایگاهی است که فقط می‌تواند نظر اعلامی و ارائه پیشنهاد به کمیسیون‌های تخصصی و صحن مجلس باشد.

دبیر کمیسیون مشترک رسیدگی به طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی اظهار داشت: اداره قوانین مجلس با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که مصوبه کمیسیون مشترک در تصویب کلیات طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی دارای ایراد و اشکال است و در این مصوبه طرح اولیه به رأی گذاشته نشده، بلکه طرح بعد از ایجاد تغییرات به رأی گذاشته شده است.

نوباوه خاطرنشان کرد: اولا طرح اولیه در جریان بررسی در هر کمیسیونی ممکن است با تغییراتی همراه باشد و مصوبه و گزارش کمیسیون از تصویب طرح ممکن است با طرح اولیه تفاوت‌هایی داشته باشد و دیگر اینکه اگر طرح اولیه در کمیسیون مشترک تصویب نشده و در آن تغییراتی اعمال شده این تغییرات با نظر اداره قوانین و مرکز پژوهش‌های مجلس بوده و این تغییرات با نظر خودشان صورت گرفته نه مرجع دیگری.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها