کد خبر: 542425
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۱۳:۲۹:۴۱
| |

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان خبر داد:

بازگشت ۴۲۰ دانشجوی ایرانی از اوکراین به کشور

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان، از بازگشت ۴۲۰ دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه‌های اوکراین به ایران خبر داد.

بازگشت ۴۲۰ دانشجوی ایرانی از اوکراین به کشور
کد خبر: 542425
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۹ ۱۳:۲۹:۴۱

ابوالفضل دانشور، سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان، از بازگشت ۴۲۰ دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در رشته‌های غیرپزشکی دانشگاه‌های اوکراین به ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان در این خصوص توضیح داد: سازمان امور دانشجویان پیش از این اعلام کرده بود با پذیرش این دانشجویان در دانشگاه های داخل هیچ مشکلی ندارد و با ارایه مدرک مورد قبول که نشان دهنده تحصیل آنها در دانشگاه های اوکراین است، امکان بررسی درخواست آنها برای تحصیل در دانشگاه های داخل وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک دانشجوی ایرانی، متقاضی تحصیل در دانشگاه های داخل شده است، تاکید کرد: در صورت افزایش درخواست ها، جلسه نقل و انتقال این دانشجویان در فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود. 

سرپرست اداره کل امور دانشجویان داخل در سازمان امور دانشجویان درباره دانشجویانی که رشته های آنها در داخل کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تلاش سازمان امور دانشجویان بر ادامه تحصیل این دانشجویان در رشته های نزدیک و مشابه به رشته تحصیلی آنها در دانشگاه‌های اوکراین است. 

دانشور درباره پذیرش دانشجویانی که دانشگاه های محل تحصیل آنها در اوکراین مورد تایید وزارت علوم نیست، یادآور شد: در صورتی که این دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های داخل باشند، درخواست آنها در کمیسیون موارد خاص مورد بررسی قرار می گیرد. آیین نامه نقل و انتقال برای دانشجویانِ ایرانی شاغل به تحصیل در اوکراین تسهیل می شود و با رویکرد مثبت به این انتقال ها نگاه می کنیم. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها