در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 17 فروردین ۱۴۰۱

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 17 فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 546023
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۷ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 17 فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

 

دولت موظف به پرداخت معوقات رتبه‌بندی معلمان شد

 رضا حاجی‌پور، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، با اشاره به اینکه «دولت و آموزش و پرورش موظف به پرداخت معوقات قانون رتبه‌بندی معلمان از شهریورماه سال ۱۴۰۰ تاکنون هستند» گفت: پرداخت این معوقات در بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش باید زمان اجرا و پرداخت معوقات آن را از شهریورماه سال ۱۴۰۰ محاسبه کنند. او افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز به طور قطعی قانون رتبه‌بندی معلمان دیده شده و بودجه آن نیز در اختیار دولت و وزارت آموزش و پرورش است تا هرچه سریع‌تر نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کنند.

۲۲ میلیون نفر هنوز دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند

کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: هنوز موج ششم با سویه اومیکرون تمام نشده و تنها رو به افول و نزول است. متاسفانه استقبال خوبی از سوی مردم برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا نشده است. ۹۰ درصد افرادی که به نوع شدید سویه اومیکرون مبتلا شدند، از جمله افرادی بودند که دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند.

دستور رئیسی به نهادهای اطلاعاتی امنیتی برای رسیدگی به حادثه مشهد

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، وزارت اطلاعات را مکلف کرد تا با همکاری تمامی نهادهای ذی‌صلاح به سرعت تمامی عوامل موثر حادثه روز سه‌شنبه مشهد را شناسایی و تحت تعقیب قرار داده و نتیجه را به اطلاع عموم مردم برسانند. منتظری، دادستان کل کشور، هم در نامه‌ای به دادستان مشهد دستور داد ضمن برخورد قاطعانه با عامل و یا عوامل این حمله وحشیانه، شناسایی دست‌های پشت پرده آن در دستور کار نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرار گیرد.

چند برابر وعده بی‌عمل توتال، قرارداد سرمایه‌گذاری بستیم

اوجی، وزیر نفت گفته: در عمر ۷ ماهه وزارت نفت دولت سیزدهم تاکنون ۱۶.۵ میلیارد دلار قرارداد جدید امضا شده است. این قراردادها چند برابر قرارداد ایران با توتال برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بود که به نتیجه نرسید. او تاکید کرده: با برنامه‌ریزی‌ای که انجام شده تا پایان دولت سیزدهم ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به ۱۴۰ میلیون تن می‌رسد که بیش از ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت.

آثار نوروز بر روند کرونا در کشور طی ۲ هفته آتی

یک عضو کمیته علمی کرونا گفت: حدودا دو هفته زمان لازم است تا آثار تعطیلات نوروزی بر روند شیوع کرونا در کشور مشخص شود. درباره آموزش حضوری مدارس،‌ گاهی خیلی شتاب‌زده تصمیم‌گیری می‌شود و به همین منوال تصمیمات هم شتابزده اجرا می‌شود. امیدوایم این عملکرد مشکل ایجاد نکند.

پیش‌نویس توافق با روسیه طی ۲ هفته آماده می‌شود

رستم امیرف، عضو هیات مذاکره‌کننده اوکراین، اعلام کرد: انتظار داریم پیش‌نویس توافق اولیه اما غیرنهایی با روسیه، ظرف دو هفته حاصل شود.

آمریکا بازار رمزارزهای روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا بازار رمزارزهای روسیه را با این ادعا که بزرگ‌ترین بازار سیاه سایبری این کشور بوده و در آن مجرمان سایبری مشغول فروش ابزارهای هک هستند و میلیون‌ها دلار پرداخت از طریق باج‌افزارها وجود دارد، تحریم کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید