کد خبر: 547641
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۰:۴۲:۵۵
| |

دو فوریت طرح «شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی» تصویب شد

با موافقت نمایندگان دو فوریت « طرح طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» به تصویب رسید.

دو فوریت طرح «شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی» تصویب شد
کد خبر: 547641
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۱۰:۴۲:۵۵

در نشست علنی امروز- یکشنبه ۲۸ فروردین- مجلس شورای اسلامی دو فوریت«طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها» مورد بررسی قرار گرفت و با ۱۹۳ رای موافق تصویب شد.

به گزارش ایرنا،  دو سوم آرای نمایندگان مجلس به ۲ فوریت طرح شفافیت قوای سه‌گانه رای موافق دادند، کلیات این طرح باید به سرعت در دستور کار صحن مجلس قرار گیرد.

در صورت تصویب نهایی این طرح، قوای سه‌گانه و سایر نهادهای مطرح در آن باید آراء و اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت دستگاه‌های متبوع خود را به همراه مذاکرات و تصمیمات اتخاذ شده را در اختیار عموم مردم قرار دهند تا امکان داوری برای مردم درباره این اطلاعات و آراء فراهم شود.

احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در موافقت با دو فوریت این طرح گفت: شفافیت موضوعی است که مردم شریف ایران اسلامی همواره از ما نمایندگان مطالبه می کنند. یکی از اولویت‌ها و مهمات مجلس انقلابی یازدهم، موضوع شفافیت است.مجلس ، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس در شفافیت پیشگام هستند و علم شفافیت را مجلس انقلابی بلند می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: آیا مردم صرفا شفافیت را از مجلس می‌خواند یا مطلق شفافیت را می‌خواهند؟ باید عملکرد شرکت‌های دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی،شوراها ،وزارتخانه‌ها و سایر نهادها هم شفاف شود و این قانون همه نهادها را شامل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها