کد خبر: 569631
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۴:۰۷:۲۰
| |

احمد وحیدی، وزیر کشور:

تا حالا پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم

مرزبان های طالب توجیه نیستند؛ این مشکل هنوز شکل جدی پیدا نکرده

وزیر کشور در مورد درگیری‌های مرزی با طالبان گفت: تا حالا پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم که این مسئله هم به دلیل توجیه نبودن مرزبانان طالبان است و هربار هم با تماس با کابل حل شده و شکل جدی پیدا نکرده است

تا حالا پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم
کد خبر: 569631
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۴:۰۷:۲۰

احمد وحیدی، وزیر کشور در مورد لایحه جامع انتخابات گفت: دولت قبل لایحه ای به مجلس فرستاده بود که نیاز دارد تکمیل شود؛ این لایحه باید منطبق بر سیاست های کلی انتخابات باشد و تلاش می کنیم لایحه ای جامع ارائه دهیم که هر سه نوع انتخابات را پوشش دهد.

به گزارش فارس، وی افزود:‌لایحه جامع انتخابات شامل موضوعات متعددی است، اگر بخواهیم لایحه‌ای جامع برای اصلاح قانون که انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها را شامل می‌شود تهیه کنیم، زمان بسیار لازم دارد. ما اگر بتوانیم،انتخابات، مجلس، ریاست جمهوری، شوراها را در جریان اصلاح قانون انتخابات پوشش خواهیم داد و لایحه جامع انتخابات شامل انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها را تهیه و به مجلس می‌فرستیم.

وحیدی تصریح کرد: لایحه باید منطبق با سیاست‌های کلی انتخابات انجام شود که این موضوع چندین سال است که مغفول مانده است و از مسائل مهم وزارت کشور است تا طبق بیانات رهبر معظم انقلاب انجام شود و دوستان در تلاشند سرعت انجام آن بیشتر شود.

وی در مورد درگیری‌های مرزی با طالبان گفت: تا حالا پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم که این مسئله هم به دلیل توجیه نبودن مرزبانان طالبان است و هربار هم با تماس با کابل حل شده و شکل جدی پیدا نکرده است.لازم است این مسائل به نرمی حل شود و با مردم مستقر در مرزها و نیروهای طالبان صحبت شود، در مرزها نیز در تلاش هستیم حساسیت مضاعف درست نشود و امیدواریم که موضوع مدیریت و کنترل شود. وزیر کشور در مورد درگیری ها با طالبان و امکان انسداد مرز گفت: این مسئله در دستور کار است.

وحیدی در مورد اقدامات تروریستی در محرم گفت: در این ایام اقداماتی صورت گرفت که با تسلط نیروهای امنیتی جلوی آن گرفته شد. البته برای بار اول نیست و این اقدامات هم به کمک ضدانقلاب انجام می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها