کد خبر: 575508
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۱۰:۰۶:۴۶
| |

شناور شهید سلیمانی چگونه ساخته شد؟

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: برای ساخت شناور شهید سلیمانی ۱۸ هزار صفحه نقشه اجرایی تدوین شده بود.

شناور شهید سلیمانی چگونه ساخته شد؟
کد خبر: 575508
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۱۰:۰۶:۴۶

سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بر نامه تلویزیونی ثریا که از روی ناو شهید ناظری در بندرعباس روی آنتن شبکه یک سیما رفت، درباره خصوصیات و ویژگی ها و روند ساخت شناور شهید سلیمانی گفت: واقعیت این است که ما یک زمانی نیاز به موشک انداز داشتیم ولی برخی کشورها حاضر نشدند آن را به ما بدهند، برای همین به سرلشکر باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح گفتیم که خودمان شروع کنیم و با حمایتی که سردار سلامی داشتند، کار را شروع کردیم.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه برای ساخت شناور شهید سلیمانی ۱۸ هزار صفحه نقشه اجرایی تدوین شده، گفت: بیش از صد بدنه برای ناو طراحی شد که در نهایت به این بدنه‌ای که ناو دارد،‌ رسیدیم.

سردار تنگسیری یادآور شد: طراحی و ساخت ناو شهیدسلیمانی در داخل کشور انجام شد. ۶۰۰ تن وزن این شناور است و هر کدام از قسمت‌ها مجزا است و اگر یک سمت آن آسیب ببیند سمت دیگر می تواند فعالیت کند.

سردار تنگسیری اظهار داشت:۱۶ موشک ارتفاع پست و ۴ موشک برد بلند در شناور شهید سلیمانی وجود دارد. این شناور اولین شناور جمهوری اسلامی ایران است که موشک‌های عمود پرواز دارد.

وی افزود: در این شناور موشک های سطح به سطح از ۹۰ کیلومتر تا ۷۵۰ کیلومتر برد وجود دارد و موشک ها، سلاح ها و چنگال این شناور کاملا داخلی است‌.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ساخت این شناور با توجه به اینکه اولین بار بود ساخته می‌شد ۱۸ ماه طول کشید و امروز می توانیم در این شرکت دانش بنیان سالی یکی از این شناورها را بسازیم. این یک افتخار است که در تحریم کامل توانستیم چنین ناوی را بسازیم.

وی ادامه داد: ناو شهید سلیمانی ۶۷ متر طول دارد و با بدنه آلومینیومی و با ظرافت خاصی ساخته شده است و بیش از ۵۰ کیلومتر کابل در آن به کار برده شده و کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به توان متخصصان کشور برای ساخت شناورهای نظامی، گفت: سرعت شناورهای جنگی ما بیش از سه برابر شناورهای آمریکایی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها