کد خبر: 577685
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ۰۳:۰۲:۰۰
| |

تحلیل عجیب یک استاد دانشگاه امام صادق:‌ اگر در فضای مجازی هستی یعنی تابعیت دوم داری!

همه افراد در جهان که اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی جهانی مانند توئیتر و اینستاگرام دارند دوتابعیتی محسوب می‌شوند

تحلیل عجیب یک استاد دانشگاه امام صادق:‌ اگر در فضای مجازی هستی یعنی تابعیت دوم داری!
کد خبر: 577685
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ۰۳:۰۲:۰۰

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در مورد جهانی که در حال حاضر در آن هستیم بیست سال پیش هیچ تصوری نداشتم و نسل ما با نسل نوجوان امروزی تفاوت آن در زندگی بدون موبایل است و در واقع ما دو زندگی با و بدون موبایل را تجربه کردیم.

به گزارش فارس، وحید یامین‌پور با اشاره به نقش پررنگ رسانه در قدرت جهانی گفت: اولین دعوای بشری و مهمترین آن پس از خلقت بشر دعوا بر سر قدرت بوده و در گذشته تنها زر و زور عامل قدرت بود ولی اکنون ابزار سومی بر آن اضافه شده که آن قدرت اقناع و گفت‌وگو است و به عبارتی رسانه ابزار سوم قدرت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در دوران شبکه‌های اجتماعی جهانی هستیم و جهانی به موازات جهان واقعی وجود دارد که شهروندان آن حاکمیتی موازی حاکمیت ملی می‌پذیرد و شهروند شبکه‌های اجتماعی‌ جهانی‌اند. لذا دیگر حاکمیت‌ها در جهان معنای جغرافیایی مانند گذشته ندارند.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: به عبارتی همه افراد در جهان که اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی جهانی مانند توئیتر و اینستاگرام دارند دوتابعیتی محسوب می‌شوند و حالا این حائز اهمیت است که کاربران مثلا در ایران از جمله شما دانش‌آموزان که فعالیت رسانه‌ای خود را آغاز کرده‌اید، تابعیت جمهوری اسلامی را بیشتر پذیرفته‌اید یا شبکه‌ای که شهروند مجازی آن هستید؟

وی در ادامه گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران، حجاب و عفاف را ارزش می‌داند ولی برخی از شبکه‌های اجتماعی این قضیه را مطرح می‌کنند که خانواده اصالت ندارد و حجاب و عفاف ارزش نیست. اکنون در سراسر جهان، حاکمیت‌های ملی دغدغه از دست رفتن شهروندانشان را دارند مگر اینکه خودشان مالک شبکه اجتماعی‌شان باشند.


 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها