کد خبر: 587600
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه:

حقوق بشر در زمان اصلاحات و سیاست لبخند و مراوده با غربی‌ها هم ابزار فشار علیه ایران بود

وزیر اسبق امور خارجه گفت: غربی‌ها ۴۳ سال است که پرونده ای به نام حقوق بشر علیه ایران باز کرده اند و حتی در هشت سال دوران اصلاحات که بحث گفتگوهای تمدن‌ها مطرح بود و سیاست لبخند و مراوده با غربی‌ها اجرا می شد، پرونده حقوق بشر ایران را حذف نکردند چون ابزار فشار و سیاست‌ آنها علیه ایران است.

حقوق بشر در زمان اصلاحات و سیاست لبخند و مراوده با غربی‌ها هم ابزار فشار علیه ایران بود
کد خبر: 587600
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۱۰:۳۰:۰۰

منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به فضاسازی غرب علیه کشورمان در ماههای اخیر و استفاده از ابزار حقوق بشر برای مقابله با ملت ایران اظهار داشت: تجربه ۴۳ سال گذشته می‌گوید که حقوق بشر متاسفانه ابزاری سیاسی برای اعمال سیاست‌های استانداردهای دوگانه و گزینشی از سوی کشورهای مدعی حقوق بشر و در حقیقت ناقض حقوق بشر علیه تعدادی از کشورهاست.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از گفت و گوی متکی را در ادامه می خوانید:

  • غربی‌ها ۴۳ سال است که پرونده ای به نام حقوق بشر علیه ایران باز کرده اند و حتی در هشت سال دوران اصلاحات که بحث گفتگوهای تمدن‌ها مطرح بود و سیاست لبخند و مراوده با غربی‌ها اجرا می شد، پرونده حقوق بشر ایران را حذف نکردند چون ابزار فشار و سیاست‌ آنها علیه ایران است.
  • زنان در ایران این قابلیت و ظرفیت را دارند که برپا دارنده بزرگترین همایش بین المللی زنان مسلمان جهان در تهران باشند، در موضوع حقوق زنان در ایران ما نباید در موضع دفاع و انفعال باشیم بلکه باید با توجه به ظرفیت ها و اقدامات انجام شده در حوزه زنان، سیاست تهاجمی نرم و روشنگری را در پیش بگیریم.
  • سیاست غربی ها در قبال ایران به طور روشن مشخص است و هر روز یک بهانه‌ برای مواجهه با کشورمان می تراشند، ما دست آنها را خوانده‌ایم؛ یک روز حقوق بشر را مطرح می کنند و عضویت ایران را در کمیسیون زنان سازمان ملل لغو می کنند و یک روز هم با ابزار هسته ای جلو می‌آیند.
  • آمریکا چند سال پیش تصمیم گرفت از یونسکو خارج شود، روزی آمریکا برای منافع خودش که نوعاً هم به زیان دیگر کشورها بود تصمیم گرفت در یونسکو نباشد چون می گفت آن چیزی که من می‌گویم دبیر کل یونسکو نمی‌گوید و حتی در کمیسیون حقوق بشر هم نماند و براساس منافع خودش که بعضا نامشروع هم هست، از آنها خارج شد.
  • ما هم برای منافع مشروع خودمان باید حضور خود در مجامع را مورد بازنگری قرار دهیم و بر اساس منافع خود تصمیم بگیریم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها