کد خبر: 604664
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۴:۳۰:۳۹
| |

محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران:

نفت، مصیبت ما شده‌است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه امروز مهار تورم باید به مساله اصلی مسئولان، مدیران و فعالان اقتصادی تبدیل شود، گفت: اگر نفت را از اقتصاد ایران قطع کنند، همه کلیدها خاموش می‌شود.

نفت، مصیبت ما شده‌است
کد خبر: 604664
|
۱۴۰۲/۰۱/۱۱ ۱۴:۳۰:۳۹

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد ظهر امروز (جمعه- 11 فروردین) در خطبه ‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، بیان کرد: برای اصلاح معیشت مردم به ویژه با توجه به جنگ سنگین اقتصادی که وزارت خزانه داری آمریکا را به مرکز فرماندهی برای رصد و اعمال اقدامات محدود کننده اقتصادی علیه ملت بزرگ ایران تبدیل کرده است.

به گزارش ایسنا، ابوترابی گفت: بدون تردید مهار تورم اولویت نخست برای حرکت به سمت اصلاح شاخص های کلان اقتصادی و بهبود معیشت و رفاه مردم است. هیچ صاحب اندیشه ای در این حقیقت تردید ندارد. امروز مهار تورم باید به مساله اصلی مسئولان، مدیران و فعالان اقتصادی تبدیل شود.

 

وی با برشمردن علل اساسی تورم مستمر در کشور بیان کرد: شاخص درآمدهای نفتی یکی از این عوامل است که نفت باید موتور اقتصاد کشور و پیشران اقتصادی ملی باشد، اما متاسفانه در کشور ما نفت به مصیبت اقتصاد تبدیل شده است و اگر نفت را از اقتصاد ایران قطع کنند، همه کلیدها خاموش می‌شود. اگر از این سرمایه ملی درست استفاده می کردیم با سیل ثروت روبرو بودیم.

وی در رابطه با راه مهار تورم اولین اقدام را این دانست که نباید امروز را به فردا بیندازیم و عنوان کرد: کلیدی‌ترین پیش شرط برای مهار تورم استقلال بانک مرکزی است. بانک مرکزی باید در سه حوزه حفظ ارزش پول ملی، مهار تورم و انضباط شبکه بانکی کشور دارای هدف بلندمدت و تعریف شده باشد. 

امام جمعه موقت تهران در عین حال خاطرنشان کرد: دولت در برنامه هفتم باید بر دو اصل مهار تورم و تولید تاکید کند و سیاست ابلاغی رهبر انقلاب که فرمودند در برنامه هفتم توسعه باید شاهد رشد مستمر پایدار اقتصادی 8 درصد باشیم، تحقق یابد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها