کد خبر: 607103
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۵ ۱۰:۱۲:۱۳
| |

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سراسر کشور

راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سراسر کشور با حضور اقشار مختلف مردم و‌ مسئولان آغاز شد.

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سراسر کشور
کد خبر: 607103
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۵ ۱۰:۱۲:۱۳

راهپیمایی روز جهانی قدس دیگر در تهران و سراسر کشور با حضور مردم، مسئولان لشکری و کشوری آغاز شد.

به گزارش ایلنا، این مراسم همزمان در تهران و بیش یک هزار شهر و روستای کشورمان به طور همزمان از ساعت ۱۰ امروز برگزار می‌شود.

در تهران راهپیمایان از مسیرهای ده‌گانه خود را به دانشگاه تهران می‌رسانند و سخنران این مراسم محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی است.

بیش از ۴۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی راهپیمایی روز قدس را پوشش خبری و رسانه‌ای می‌دهند. از این تعداد، بیش از ۱۵۰ عامل رسانه‌های خارجی مراسم را در سراسر کشور پوشش خبری خواهند داد.

در مراسم روز قدس امسال علاوه بر حضور مردم مومن و روزه‌دار، جمعی از پیروان ادیان الهی (کلیمیان، ارامنه، آشوری‌ها و زرتشتیان) نیز به همراه رهبران دینی خود در راهپیمایی حضور خواهند داشت.

تنی چند از مسئولین در این اجتماع عظیم حضور داشتند.

محمدباقر قالیباف نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران و به عنوان سخنران راهپیمایی روز قدس در تهران، گفت: امروز در سرزمین ‌های فلسطین مجاهدین فلسطینی نه منفعلانه بلکه عملیاتی در مقابل جنایت های اسراییل ایستادند و اگر پیش از این با سنگ مقابله می‌کردند امروز با موشک مقابله می کنند.

وی با بیان اینکه روز قدس به ما نشان داد که راه موفقیت و پیشرفت و اتحاد ما، راه مقاومت است، گفت: امروز فلسطین تبدیل به کانونی برای دفاع از ارزش های اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام ناطق نوری رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در چهل و سومین راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

سردار احمدرضا رادان فرمانده فراجا پیش از ظهر امروز (جمعه) در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافت.

سردار رادان در جمع خبرنگاران با اشاره به روز جهانی قدس و با بیان اینکه هر مسلمانی وظیفه دارد که از مظلوم حمایت کند و بر ظالم بتازد، اظهار داشت: مردم ایران و جهان روز قدس را تکلیف دینی خود می‌دانند این تکلیف بر این اساس است که ظلمی روا شده و مورد مظلومیت قرار گرفته اند.

وی درباره اجرای طرح عفاف و حجاب که از فردا آغاز می‌شود، گفت: در این باره به تفصیل توضیح داده شده و بر همین اساس از فردا این برنامه اجرا خواهد شد.

رادان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که درصد خطای دوربین‌هایی که قرار است در طرح عفاف و حجاب استفاده شود تا چه اندازه است، تصریح کرد: مطمئن باشید که هیچ خطایی نخواهد داشت.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: در شرایطی هستیم که در سرزمین های اشغالی رژیم صهیونیستی درگیر اعتراضات داخلی است شاهد هستیم که چند صد هزار نفر در اعتراض به سیاست‌های این رژیم شرکت کردند و امید داریم به برکت ماه رمضان و انسجامی که در کشورهای محور مقاومت است شاهد نابودی این رژیم هر چه سریعتر باشیم؛ اینها خودشان در این سرزمین به استقبال نابودی رژیم صهیونیستی رفتند و تلاش هایی که در کشورهای محور مقاومت انجام می دهند مثل سوریه یا در مسجدالاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی آخرین روزهای خودش را پشت سر می‌گذارد.

سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جمع راهپیمایان روز قدس در شیراز گفت: روز جهانی قدس امسال یعنی سال ١٤٠٢ شمسی به به لحاظ رویکردها و رویدادهای اخیر سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی در درون سرزمین های اشغالی و افول قدرت امریکایی در حمایت از این رژیم سفاک از ویژگی های خاصی برخوردار است.

صفوی با بیان اینکه آزادی قدس، کلید رمز همگرایی و وحدت ملت های اسلامی در قرن جدید است خاطرنشان ساخت: این بدین دلیل است که صهیونیسم عامل بی ثباتی، ناسازگاری، ناامنی و تنش و کشتار بیگناهان و جنگ افروزی طی ٧٥ سال گذشته بوده است.

رئیسی رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس در تهران حضور پیدا کرد و گفت: پیام حضور در راهپیمایی روز قدس، اعلام همبستگی امت اسلامی است و اینکه تلاش برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با دولت‌های منطقه، امنیت ساز نبوده و نخواهد بود.

سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، در راهپیمایی روز قدس پیام این روز را نابودی اسرائیل دانست و گفت: به برکتِ انقلاب، امروز شاهدِ نابودی و از هم پاچیدگیِ رژیم اسرائیل هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها