کد خبر: 613803
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۲۰:۴۰:۵۸
| |

امیر ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد:

تهدید زیردریایی اتمی آمریکا توسط زیر دریایی فاتح

فرمانده نیروی دریایی از رویارویی زیردریایی فاتح نیروی دریایی با زیردریایی اتمی آمریکا خبر داد.

تهدید زیردریایی اتمی آمریکا توسط زیر دریایی فاتح
کد خبر: 613803
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۲۰:۴۰:۵۸

 امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در برنامه جمعه شب بیکرانه میهمان گفت: زیردریایی فاتح نیروی دریایی که تولید صد در صد ایرانی است اخیرا با اقتدار تمام زیردریایی اتمی آمریکا را مجبور کرد به سطح آب بیاید و در دید رس نیرو های ایرانی قرار داد.

به گزارش همشهری آنلاین، او گفت:‌ زیر دریایی آمریکایی را ما از وقتی وارد دریای سرخ شد و متوجه شدیم که به ناوگان پنجم وارد میشود، رصد کردیم و دانستیم به خلیج فارس می آید.  طراحی دشمن به گونه ای بود که در حالت غوص و در شب از تنگه هرمز عبور کند که دیده نشده و مورد شناسایی ما قرار نگیرد، اما زیردریایی فاتح ما با تجهیزات تماما ایرانی زیر دریایی آمریکایی را شناسایی کرد و علیرغم مقاومت، زیردریایی آمریکایی مجبور شد که به سطح آب بیاید.

ایرانی با تاکید بر فشار رسانه ای دشمن گفت: گرچه آمریکایی ها تلاش کردند که بگویند این کار خلاف قانون بوده  اما صد در صد قوانین رعایت شده بود. همراه این زیر دریایی یک ناو هم بود و قوانین را رعایت کرده بود، اما زیردریایی هسته ای وقتی می خواهد به دریای بسته یعنی خلیج فارس وارد شود باید در روز و در سطح آب وارد شود و مسیر از کشتی عبوری خالی باشد چون هر تصادفی منجر به آلودگی و آسیب به کل منطقه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه تلویزیونی بیکرانه و در تشریح عملیات ۳۶۰ درجه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت:‌ ناوشکن دنا مسیری را در این عملیات طی کرد که برای اولین بار در طول تاریخ کشور انجام میشد و ناو ۱۲۰۰ تنی ایرانی در بزرگترین پهنه دریایی دنیا یعنی اقیانوس آرام حاضر شد.

این فرمانده ارشد نظامی کشور با اشاره به تجهیز بیمارستان دریایی در این ناور گروه اعلام کرد:‌ دو عمل جراحی موفق در اقیانوس آرام و یکی در اقیانوس اطلس داشتیم که همه در حال حرکت انجام شد. ما در این سفر و در این بیمارستان کامل ترین بانک خونی را به همراه داشتیم و برای هر شرایطی آماده بودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برنامه ریزی ما به شکلی بود در هیچ بندری مجبور به پهلوگیری نباشیم و هفت ماه به صورت مستمر ما در حال حرکت بودیم و تمام نیاز خدمه ناو گروه همراه ما بود به صورتی که هر روز نان داغ برای همرزمان ما سرو می شد.

امیر شهرام ایرانی با اشاره به قدرت ناوگروه دنا در طی این مسیر تصریح کرد:  آمریکایی ها بسیار تلاش کردند که بگویند طی این مسیر تنها با پیشران هسته ای ممکن است و دو هفته ما را رصد کردند با همه سنسورها اما دیدند این طور نیست و برایشان مبهم بود که چطور سوخت مورد نیاز تامین می شد و در این ابهام باقی ماندند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش در پایان گفت: دستاورد مهم این سفر این بود که ما دیگر هیچ محدودیتی در هیچ دریایی نداریم. در هر طوفانی می توانیم با طراحی دقیق مسیر عبور کنیم . اگر امروز ایرانی ها در بندری را بزنند با روی باز به ما فضا می دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها