کد خبر: 616051
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۶:۳۰:۴۴
| |

هشدار آذربایجان به شهروندانش؛ به ایران سفر نکنید

جمهوری آذربایجان به شهروندانش توصیه کرد از سفر به ایران پرهیز کنند.

هشدار آذربایجان به شهروندانش؛ به ایران سفر نکنید
کد خبر: 616051
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۳ ۱۶:۳۰:۴۴

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به حمله اخیر در سفارت باکو در تهران، مدعی شد به دلیل «وضعیت ناپایدار» در جمهوری اسلامی ایران و «حمله تروریستی» علیه ماموریت دیپلماتیک جمهوری آذربایجان، به شهروندان توصیه می‌شود جز در صورت لزوم از سفر به ایران بپرهیزند.

به گزارش فارس، در این اطلاعیه همچنین به شهروندان جمهوری آذربایجان که در حال حاضر در ایران حضور دارند، توصیه شده مقررات ایمنی و امنیتی را رعایت کنند. در پایان ذکر شده که شهروندان جمهوری آذربایجان می‌توانند برای خدمات کنسولی به سرکنسولگری این کشور در تبریز مراجعه کنند.

در پی آن، «خلف خلف‌اف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان گفت که تعلیق فعالیت‌های سفارت این کشور در تهران خللی در فعالیتهای کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز ایجاد نخواهد کرد و تخلیه سفارت شامل کنسولگری تبریز نمی‌شود.

در پی حادثه حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که صبح جمعه رخ داد، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، ضمن محکوم کردن اقدام مسلحانه در ورودی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، از دستگیری ضارب خبر داد و گفت که نتیجه بررسی‌های اولیه، حاکی از انگیزه‌های شخصی در ورای این اقدام است و از رسانه‌ها خواست از گمانه‌زنی بپرهیزند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها