کد خبر: 628850
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۲:۱۲:۱۴
| |

سمیه محمودی نماینده شهرضا در مجلس:

قالیباف تمایلی به استیضاح وزیر کشور ندارد

نماینده شهرضا در مجلس در خصوص احتمال استیضاح وحیدی وزیر کشور گفت: قالیباف تمایل دارد استیضاح صورت نگیرد. اما به هر حال حق نماینده است.

قالیباف تمایلی به استیضاح وزیر کشور ندارد
کد خبر: 628850
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۱ ۱۲:۱۲:۱۴

سمیه محمودی نماینده شهرضا در مجلس در خصوص احتمال استیضاح وحیدی وزیر کشور گفت: فکر نمیکنم اتفاق خاصی بیفتد؛ نمی‌خواهند این استیضاح مطرح شود، نه این کارگروه می‌تواند کاری کند و نه اراده‌ای برای اعلام وصول وجود دارد.

به گزارش جماران بخش هایی از گفت و گوی نماینده شهرضا را در ادامه می خوانید:

 

  • قرار بر این شد ۳ نفر از نمایندگان «شهبازی، شجاعی، فرشادان» و ۳ نفر از دولت به حل مشکل بپردازند و در صورت حل مشکل قالیباف باید استیضاح را اعلام وصول کند. فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی بیفتد؛ نمی‌خواهند این استیضاح مطرح شود، نه این کارگروه می‌تواند کاری کند و نه اراده‌ای برای اعلام وصول وجود دارد.
  • قالیباف تمایل دارد استیضاح صورت نگیرد. اما به هر حال حق نماینده است. صحبت‌هایی از این جمع شنیدم که به غلامرضا گره زده شده ولی ارتباطی با آن نداشته و محورها چیزدیگری بوده است. امیدوارم کارگروه در این ۲ هفته کار خود را انجام دهد و اگر نتواند طبق قولی که داده شده اعلام وصول شود وگرنه از دستور کار خارج می‌شود.
  • قرار نیست هر استیضاحی که به صحن می‌آید به رفتن وزیر ختم شود، همین که در تاریخ بماند؛ یکسری مسائل و مشکلاتی وجود داشته است که نتیجه آن یا رفتن است یا ماندن ثبت شود، اما در این میان کسی به دنبال نتیجه نبوده که وزیر حضور دارد یا ندارد! مجلس وظیفه دارد ایرادات و مشکلات را عنوان کند و ثبت شود که نمایندگان در برابر خیلی از مشکلات بی‌تفاوت عبور نکردند.

قاسمی پور: ۳۵ نفر از نمایندگان بر روی تصمیم خود مصر هستند

همچنین شیوا قاسمی پور عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در پرونده استیضاح وزیر کشور قرار بر آن شد کارگروهی از نمایندگان به وزارت کشور رفته و با وزیر صحبت کنند و تا امروز نیز ۳۵ نفر از نمایندگان بر روی تصمیم خود مصر هستند. محورهای اصلی استیضاح عبارت‌اند از: مدیریت اعتراضات اخیر، بحث اربعین و استفاده از مدیران بدون توانمندی و کارایی لازم که در سطح استان‌ها به کار گرفته شدند؛ اما عده‌ای آن را به معاون سیاسی وصل کردند، در حالی که ارتباطی با این موضوع نداشت، اما اصل مشکلات نمایندگان در مورد موضوعات مردم است که معضل بوده و هنوز حل نشده است.

در ادامه اظهارات قاسمی‌پور را می خوانید:

 

  • حال نمایندگان به وزارت کشور رفته و بر برروی محورها صحبت می‌کنند و بعد آن طبق قانون پیش برود اما تا امروز نیز فکر میکنم طبق قانون پیش نرفته است و دولت و مجلس انقلابی یکسری ملاحظات دارند که با برطرف شدن آن مشکلات حل می‌شود.
  • در جریان استیضاح وزیر کشور قالیباف از ابتدا سعی نداشت که مجلس و دولت در تقابل بوده بلکه نهایت همکاری داشته باشند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها