کد خبر: 629079
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ۱۲:۵۵:۲۵
| |

سیدمحمدمهدی میرباقری عضو خبرگان رهبری:

طرح امام زمان(عج) در عصر غیبت با فقها پیش می‌رود؛ امتحان سختی است

یک عضو خبرگان رهبری گفت: طرح امام زمان(عج) در عصر غیبت با فقها پیش می‌رود و امتحان سختی است، ما باید در این طرح حرکت کنیم و اگر پای این طرح بایستیم به تمام خیرات می رسیم و تقوا یعنی همین که انسان با برنامه امام حرکت کند.

طرح امام زمان(عج) در عصر غیبت با فقها پیش می‌رود؛ امتحان سختی است
کد خبر: 629079
|
۱۴۰۲/۰۶/۰۳ ۱۲:۵۵:۲۵

سیدمحمدمهدی میرباقری عضو خبرگان رهبری در سخنرانی شب شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در حرم مطهر بانوی کرامت در تفسیر آیه ۷۷ سوره نساء با بیان اینکه خدای متعال یک طرح و برنامه بزرگ و پر از اسرار و لایه های پنهانی دارد اظهار کرد: برنامه و نقشه خدای متعال برای هدایت و ساختن انسان ها و ایجاد امت صالحه لایه های غیب دارد و برای ما هم مکشوف و معلوم نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، بخش هایی از اظهارات میرباقری را در ادامه می خوانید:

 

  • امام زمان(عج) در عصر غیبت مردم را به نقطه ای می رسانند که مردم را با فقها راه می برند و این بخشی از تربیت انسان ها است؛ بنابراین برنامه الهی برای رشد انسان ها در دنیا و بعد از آن در آخرت در دست انبیا و ائمه است و ما باید با برنامه آنها حرکت کنیم و همه انبیاء و ائمه را قبول داشته باشیم ولی با امام زمان خود راه برویم و خود را با او تنظیم کنیم و به طرح امام زمان خود ایمان بیاوریم و تسلیم باشیم.
  • الان بعد از ۱۴۰۰ سال ما گوشه ای از طرح سیدالشهدا(ع) را می فهمیم که ایشان چکار می کردند، مردم سال ۶۱ هجری نمی دانستند که طرح امام چیست و چه خواهد شد و فهمیده های دوران به حضرت می گفتند شما اگر بروید شکست می خورید و همه چیز تمام می شود و نمی دانستند که انسدادی که بنی امیه در مسیر توحید ایجاد کرده بودند با شهادت حضرت باز می شود ولی وظیفه داشتند که با امام حرکت کنند.
  • حضرت که ظهور کنند آن وقت اسرار آشکار می شود که امام در عصر غیبت چگونه مردم را راه می بردند و هدایت می کردند ولی امروز ما باید به همین اندازه بدانیم که یک طرح الهی وجود دارد و ما باید به آن ایمان داشته باشیم و خود را مطابق با آن کنیم و بدانیم که این طرح وادی امن است و به نتیجه می رسد.
  • خداوند می فرماید دو جبهه وجود دارد و هر دو می جنگند ولی یکی در راه مستکبرین و طاغوت ها و یکی در راه خدا،  کسی که می خواهد در جبهه خدا بجنگد باید ساخته شود و ساخته شدن هم نیاز به اقامه نماز و پرداخت زکات دارد یعنی باید به یاد خدا باشد و امکانات خود را خرج کند تا آماده حرکت در راه خدا شود زیرا کسی که نمی تواند از مال خودش در راه خدا بگذرد چگونه می تواند از جان خود بگذرد.
  • خداوند می فرماید برخی بدون اینکه اقامه نماز و پرداخت زکات کنند می گویند ما را به میدان جهاد و قتال ببرید و وقتی قتال و جهاد بر آنها واجب می شود آنها از دشمن مانند خدا می ترسند؛ کسی که می خواهد در طرح خدا وارد شود باید به قدری موحد شده باشد که از هیچ کسی جز خدا نترسد و تمام بیم و امیدش از خدای متعال باشد و اگر تمام دنیا در مقابلش صف آرایی کردند احساس ترس و ناامیدی نکند و کسی که خود را آماده نکرده نمی تواند اینگونه باشد.
  • کسی که می خواهد در راه خدا بجنگد و داخل در طرح خدا شود باید موحد باشد و اینجور نباشد که برای دشمن هم حساب باز کرده باشد و این تربیت نیاز به مقدمات دارد و اگر انسان مقدمات را فراهم نکند وقتی زمان قتال می رسد دیگر مرد میدان نیست و می گوید خدایا چرا جنگ را بر ما واجب کردی؟ تازه می خواهیم زندگی کنیم یک مهلتی به ما می دادی ولی قران می فرماید هرچه در دنیا به شما فرصت دهیم کم است.
  • طرح امام زمان(عج) در عصر غیبت با فقها پیش می‌رود و امتحان سختی است، ما باید در این طرح حرکت کنیم و اگر پای این طرح بایستیم به تمام خیرات می رسیم و تقوا یعنی همین که انسان با برنامه امام حرکت کند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها