کد خبر: 630321
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

وقتی که مردم این همه مشکل دارند و این همه فساد را مشاهده می‌کنند، چرا مساجد و روحانیون ساکت هستند؟

روزنامه توسعه ایرانی نوشت: وقتی که مردم این همه مشکل دارند و این همه فساد را مشاهده می‌کنند، چرا مساجد و روحانیون و ... ساکت هستند؟ همین امر موجب دور شدن تدریجی مردم از مساجد و روحانیون مستقر در مساجد شده است.

وقتی که مردم این همه مشکل دارند و این همه فساد را مشاهده می‌کنند، چرا مساجد و روحانیون ساکت هستند؟
کد خبر: 630321
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۹:۴۰:۰۰

روزنامه توسعه ایرانی علت خلوت شدن مساجد را بررسی کرده است.

به گزارش توسعه ایرانی، این روزها گاهی که در زمزمه‌های رایج بین مردم دقیق‌تر می‌شوید، می‌بینید که گاه از خلوت شدن مساجد و کم‌رنگ‌تر شدن حضور در مناسک دینی و چیزهایی از این قبیل می‌گویند. مهمترین دلیل چیست؟ شاید در بخشی از سریال‌های مذهبی و دینی، همچون مختارنامه و امام علی‌ علیه‌السلام دیده باشید که مساجد، جایی برای اعتراض مردم عادی بوده و اغلب، افرادی که به وضعیت کلی و حکومتی معترض بوده‌اند، در این‌جا اعتراض خود را ابراز می‌کردند. این در حالی است که امروزه یکی از نقدهای مهم مردم به روحانیون و حوزه‌های علمیه و مساجد، این است که چرا در برابر سوء کارکردهای حاکمیتی، صدایی از آن‌ها بر نمی‌خیزد؟

این روزنامه در ادامه نوشته است: وقتی که مردم این همه مشکل دارند و این همه فساد را مشاهده می‌کنند، چرا مساجد و روحانیون و ... ساکت هستند؟ همین امر موجب دور شدن تدریجی مردم از مساجد و روحانیون مستقر در مساجد شده است. نکته خاص‌تر این‌که اگر مسجدی و روحانی‌ای و ... هم پیدا شود که نقدی وارد کند، هم از طرف طیف مذهبی‌های طرفدار حاکمیت مورد هجمه قرار می‌گیرد و هم باید در انتظار برخوردهای احتمالی باشد. همه این‌ها، یعنی مسجد از عنصر زنده بودن و نقادی خود خالی می‌شود. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها