کد خبر: 638541
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

مبارزان فلسطین بیش از 400 کیلومتر تونل زده‌اند؛ یک سر تونل‌ها پشت حصارها و نیروهای صهیونیست است و یک سر آن در نوار غزه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در همین بخش شمالی غزه گزارش این رزمندگان این است که بیش از 400 کیلومتر تونل احداث کرده‌اند و بعضاً خودرو و موتورسیکلت در آن عبور می‌کند. یک سر تونل‌ها پشت حصارها و نیروهای صهیونیست است و یک سر آن در نوار غزه.

مبارزان فلسطین بیش از 400 کیلومتر تونل زده‌اند؛ یک سر تونل‌ها پشت حصارها و نیروهای صهیونیست است و یک سر آن در نوار غزه
کد خبر: 638541
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۸ ۱۱:۱۰:۰۰

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز، دوشنبه، در همایش ملی پدافند غیرعامل طی سخنانی اظهار داشت: این همایش همزمان با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه برگزار می‌شود، حوادثی که نشان داد فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلام است و هیچ وقت نباید از این اوج خارج شود.

به گزارش تسنیم، بخش هایی از سخنان سرلشکر باقری را در ادامه می خوانید:

 

  • نسبت دادن این عملیات به خارج از فلسطین برای سرپوش گذاشتن بر این شکست بود.
  • ملتی ستم‌دیده با توانایی خود و با تسلیحات عمدتاً تولید خود و زیر شدیدترین کنترل‌ها با یک عملیات ‌بدون نقص توانست چنین عملیات ارزشمندی را به انجام برساند.
  • آن ارتش پولادین و آن امنیت بی‌نظیر و قدرت و شوکت صهیونیست‌ها در 15 مهر فرو ریخت و نشان داد سرزمین غصب‌شده فلسطین جایی برای مهاجران و توسعه زیرساختش نیست و اسرائیل پشتوانه‌ای برای تکیه دادن حکومتهای غیرمردمی در منطقه نخواهد بود، این حکومت پوشالی قدرت سرپا نگه‌داشتن خود را ندارد چه برسد به اینکه تکیه دیگر حکومتها باشد.
  • از یکی دو روز بعد از حادثه 15 مهرماه توان عمده زمینی صهیونیستها را دور نوار غزه جمع کردند و پنج لشکر زرهی با 1500 تانک و نفربر را دور این زمین مستقر کردند دائم هم می‌گویند "حمله سراسری می‌کنیم"، اما چرا این کار را نمی‌کنند؟
  • چون همه آگاهان نظامی به آنها می‌گویند "این عملیات شکست دیگری را برای شما رقم می‌زند"، مبارزان فلسطین آماده حمله زمینی اسرائیل هستند و در چند شب گذشته جلوه‌هایی از این شکست را شاهد بودیم و به‌محض وصل شدن اینترنت شاهد تصاویر تانک‌های سوخته و کشته شدن و به اسارت رفتن نظامیان صهیونیست هستیم.
  • حرکاتی که در کشورهای اسلامی و اروپا به نمایش گذاشته می‌شود سابقه تاریخی ندارد، هیچ‌گاه چنین جمعیتی در دفاع از مظلوم به خیابان نیامدند. رزمندگان فلسطین مبارزه خود را با سنگ و مشت آغاز کردند و امروز با موشک و سلاح ضدتانک ادامه می‌دهند.
  • راهی برای کمک کردن به مردم غزه وجود ندارد. رزمندگان در همین تونل‌ها هم آمادگی کسب می‌کنند و هم صنایع دفاعی‌شان را اداره می‌کنند. آنچه در جنگها سرنوشت‌ساز است انسانهای بااراده و محکم است و اسرائیلی‌ها چنین افرادی ندارند.
  • فلسطین تصمیم گرفته است به‌جای مرگ تدریجی قیام کند و حق خود را بگیرد. پیشنهاد جمهوری اسلامی تنها پیشنهاد عادلانه در جهان است که مطرح شده است؛ یک همه‌پرسی از میان تمام فلسطینیان که برای آینده خود تصمیم بگیرند و هیچ راهی جز این وجود ندارد و قطعاً نتیجه‌ای که از این صندوق خارج شود مورد قبول همه خواهد بود.
  • از دلایل پایداری مقاومت رزمندگان عزیز فلسطینی توجه به پدافند غیرعامل است. در همین بخش شمالی غزه گزارش این رزمندگان این است که بیش از 400 کیلومتر تونل احداث کرده‌اند و بعضاً خودرو و موتورسیکلت در آن عبور می‌کند. یک سر تونل‌ها پشت حصارها و نیروهای صهیونیست است و یک سر آن در نوار غزه. صهیونیستها هم میدان را از دست داده‌اند و هم افکار عمومی جهان را و اگر منطقی عمل کنند باید زودتر آتش‌بس را بپذیرند و با مذاکره مدتی مهلت بگیرند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها