کد خبر: 639274
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ ۱۵:۳۷:۰۰
| |

قطعی اینترنت دامن انتخابات را هم گرفت؛ فیروزکوه و دماوند اولین مناطق برای انتخابات تمام الکترونیک

دبیر ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه زیرساخت‌های انتخابات الکترونیک هنوز برای تمامی شهرها فراهم نشده است گفت: برای مشکلات فنی مطرح شده تدابیری اندیشیده شده است که در صورت قطعی اینترنت، اطلاعات اشخاص اعم در قید حیات بودن، داخل کشور بودن و ... به صورت آفلاین در دستگاه وجود دارد.

قطعی اینترنت دامن انتخابات را هم گرفت؛ فیروزکوه و دماوند اولین مناطق برای انتخابات تمام الکترونیک
کد خبر: 639274
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۳ ۱۵:۳۷:۰۰

سعید ضیایی، دبیر ستاد انتخابات استان تهران در دومین جلسه مشترک هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه فرعی فیروزکوه و ارجمند با هیات نظارت شهرستان، اظهار کرد: بحث الکترونیکی شدن انتخابات پیچیدگی‌هایی دارد که شاید در شمارش آرا آسان است، ولی باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

به گزارش ایسنا، او افزود: قانون تکالیفی بر عهده ستاد و مسئولین انتخابات قرار داده است که طبق قوانین اقدامات را انجام خواهیم داد و در شهرستان فیروزکوه با تفاهم نامه‌ای که بین مخابرات و فرمانداری صورت گرفته است، امیدوارم این فرایند تسهیل شود.

ضیائی ادامه داد: در تهران بحث الکترونیکی شدن بسیار حساسیت دارد چراکه آمار ثبت‌نام نهایی بسیار بالاست و حجم عظیمی از چاپ اسامی و شمارش آن‌ها و ... را دربرخواهد داشت.

او گفت: ثبت‌نام در شهرستان‌های تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس از ۱۸ استان کشور بیشتر است و این فرآیند انتخابات را سخت و پیچیده می‌کند.

دبیر ستاد انتخابات استان تهران اشاره کرد: این افتخار است برای دوره‌ای که ما مسئولیت داریم که بتوانیم انتخابات را در چند شهرستان تمام الکترونیک برگزار کنیم.

او تاکید کرد: انتخابات تمام الکترونیک در تهران سخت است، اما اگر زیرساخت شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند فراهم شود امیدواریم بتوانیم این اقدام را در این حوزه انجام دهیم.

ضیایی گفت: برای مشکلات فنی مطرح شده تدابیری اندیشیده شده است که در صورت قطعی اینترنت، اطلاعات اشخاص اعم در قید حیات بودن، داخل کشور بودن و ... به صورت آفلاین در دستگاه وجود دارد و در زمان قطعی، اطلاعات رای ذخیره شده و به محض اتصال مجدد به روز خواهد شد و خطا کمتر از یک درصد است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها