کد خبر: 646745
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۰۸:۰۵:۰۰
| |

توصیف یک اصولگرا از پدر معنوی جبهه پایداری؛ آیت‌الله مصباح یزدی در مبارزه با رژیم پهلوی پیشتاز نبود

محمد مهاجری نوشت: آیت‌الله مصباح پیش از انقلاب، به عنوان یک پیشتاز مبارزه با رژیم پهلوی، همچون آیت‌الله خامنه‌ای و مرحوم هاشمی و... شناخته نمی‌شد. بین سال‌های 1343 تا 1356 نیز فعالیت‌های انقلابی او در مقایسه با سایر روحانیون مبارز، پررنگ نیست.

توصیف یک اصولگرا از پدر معنوی جبهه پایداری؛ آیت‌الله مصباح یزدی در مبارزه با رژیم پهلوی پیشتاز نبود
کد خبر: 646745
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۰۸:۰۵:۰۰

محمد مهاجری در یادداشتی برای روزنامه اعتماد شخصیت محمدتقی مصباح یزدی را توصیف کرده است. 

به گزارش اعتماد، آیت‌الله مصباح چهره‌ای علمی در فقه، کلام و فلسفه با بیانی صریح بود و دیدگاه‌هایش حتی در قبل از انقلاب، بدون حاشیه نیست. درگیری او با شهید بهشتی بر سر دکتر شریعتی از موضوعاتی است که بیش از بحث معمول طلبگی بازتاب یافت و عملا دو جریان موافق و ضدشریعتی را پایه‌گذاری کرد. آقای مصباح حتی بعد از انقلاب نیز، نسبت‌هایی مشابه آنچه به دکتر شریعتی داده بود درباره برخی دیگر از روشنفکران دینی مطرح کرد و احتمالا به همین دلیل در فضای سال‌های دو دهه اول انقلاب، عملا ناگزیر از عزلت شد.

او همچنین نوشته است: آیت‌الله مصباح پیش از انقلاب، به عنوان یک پیشتاز مبارزه با رژیم پهلوی، همچون آیت‌الله خامنه‌ای و مرحوم هاشمی و... شناخته نمی‌شد و در عرصه فرهنگ و علوم حوزوی نیز همتراز شهید بهشتی و شهید باهنر و شهید مفتح به حساب نمی‌آمد. بین سال‌های 1343 تا 1356 نیز فعالیت‌های انقلابی او در مقایسه با سایر روحانیون مبارز، پررنگ نیست. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲

    فعلا شده مرجع اصولگراهای حاکم

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها