کد خبر: 649049
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

نمی‌شود برای مرگ کودکی از یک قوم و نژاد عزای عمومی اعلام کرد و در مواجهه با قربانی شدن کودک قوم دیگر گفت «خدا را شکر»!

روزنامه هم میهن نوشت: رفتاری که زشت و غیراخلاقی است جناح، حزب و ملیت نمی‌شناسد. کودک فلسطینی، افغان، بلوچ، کرمانی و اروپایی، پیش از هر چیز کودک‌اند. نمی‌شود برای مرگ کودکی از یک قوم و نژاد، عزای عمومی اعلام کرد و قربانی‌شدن کودک قوم دیگر را قضاوبلا دانست.

نمی‌شود برای مرگ کودکی از یک قوم و نژاد عزای عمومی اعلام کرد و در مواجهه با قربانی شدن کودک قوم دیگر گفت «خدا را شکر»!
کد خبر: 649049
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه هم میهن از سیاست‌های صداسیما در مواجهه با کشته شدن تعدادی کودک در سیستان و بلوچستان به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش هم میهن، تمام انگ‌ها، از نژاد، رنگ پوست، ملیت، جنسیت، حتی عقیده مذهبی و مرام سیاسی، ذیل این انسانیت بنیادین قرار می‌گیرند. کرمان، بلوچستان، تهران و کردستان و عرب و عجم و شیعه و سنی ندارد. خودمان را بگذاریم جای اقوام و ملیت‌های دیگر. اگر در کشوری دیگر، تنشی رخ دهد و سخنگوی رسمی آن کشور در رسانه‌ای رسمی برای کم‌اهمیت‌ نشان دادن تنش و تحت کنترل بودن اوضاع بگوید، مثلاً در فلان حمله هم‌وطنان ما آسیبی ندیده‌اند و فقط چند ایرانی به هلاکت رسیده‌اند و مجری در پاسخش بگوید «خدا را شکر!»، برای ما چه معنایی خواهد داشت؟ آیا برای‌مان بدل به کینه نمی‌شود و سیل ناسزا و رفتارهای خصمانه حقیقی و مجازی را نثار آن کشور، آن دولت، آن رسانه و آن مجری نخواهیم کرد؟

این روزنامه افزوده است: رفتاری که زشت و غیراخلاقی است جناح، حزب و ملیت نمی‌شناسد. کودک فلسطینی، افغان، بلوچ، کرمانی و اروپایی، پیش از هر چیز کودک‌اند. چه مردمی که از فرط کینه‌های انباشته در سینه کودک کرمانی را انسان نشمارند و دل‌شان خون نشود برایش، چه آن مقام و آن مجری که اهمیت حادثه را معطوف کنند به ایرانی‌بودن یا نبودن قربانیان، رفتارشان زشت، خطرناک و نابخشودنی است. نمی‌شود برای مرگ کودکی از یک قوم و نژاد، عزای عمومی اعلام کرد و قربانی‌شدن کودک قوم دیگر را قضاوبلا دانست. صداوسیمای ما که این اواخر گویا دیگر نه از سر تصادف و ندانم‌کاری یکی، دو مجری؛ که چون سیاستی برنامه‌ریزی‌شده دارد، این فرهنگ را ترویج می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها