کد خبر: 650080
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

تذکر یک روزنامه به کشورهای اروپایی؛ به شما ربطی ندارد که درباره توانایی موشکی ایران نظر دهید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: محدودیت‌های موشکی ایران که مبتنی بر توافق سال 1394 بود مدتی است که به پایان رسیده و دوم اینکه به کشورهای اروپائی ربطی ندارد در مورد اقدامات علمی یک کشور دیگر نظر بدهند و دخالت کنند.

تذکر یک روزنامه به کشورهای اروپایی؛ به شما ربطی ندارد که درباره توانایی موشکی ایران نظر دهید
کد خبر: 650080
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ ۲۰:۲۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی خطاب به کشورهای اروپایی گفته که حق ندارند درباره توانایی موشکی ایران نظر دهند.

به گزارش جمهوری اسلامی، صدور بیانیه تروئیکای اروپائی در محکومیت پرتاب ماهواره‌بر ثریا توسط ایران از یکطرف نشانه استعمار علمی اعضای تروئیکاست و از طرف دیگر تمایل شدید آنها به مداخله در امور داخلی دیگر کشورها را به اثبات می‌رساند. انگلیس، فرانسه و آلمان این اقدام علمی ایران را با این بهانه محکوم کرده‌اند که «این ماهواره‌بر، از فناوری ضروری برای توسعه سیستم موشک بالستیک دوربرد استفاده می‌کند.»

این روزنامه سپس نوشته است: این استدلال به دو دلیل کاملاً مخدوش است. اول اینکه محدودیت‌های موشکی ایران که مبتنی بر توافق سال 1394 بود مدتی است که به پایان رسیده و دوم اینکه به کشورهای اروپائی ربطی ندارد در مورد اقدامات علمی یک کشور دیگر نظر بدهند و دخالت کنند. به نظر می‌رسد این کشورها هنوز باور نکرده‌اند که مردم ایران انقلاب کرده‌اند تا مانع دخالت‌های بیگانگان شوند و با اراده خودشان به پیش بروند. دولتمردان غربی چاره‌ای غیر از این ندارند که باور کنند مردم ایران با قاطعیت تمام دست رد به سینه مداخله‌گران می‌زنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها