کد خبر: 652677
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ۱۲:۵۷:۴۷
| |

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس:

کسانی که می‌گویند این نظام را کنار بزنیم، همه خیال است؛ براندازی یک نظام به این سادگی نیست

کاندیدای انتخابات مجلس گفت: ما نباید انقلاب را رها کنیم که به آسانی به دست نیامده است، کسانی که می‌گویند این نظام را کنار بزنیم و یک نظام دیگر برپا کنیم، چنین حرف‌هایی همه خیال است. براندازی یک نظام به این سادگی نیست.

کسانی که می‌گویند این نظام را کنار بزنیم، همه خیال است؛ براندازی یک نظام به این سادگی نیست
کد خبر: 652677
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۶ ۱۲:۵۷:۴۷

علی مطهری کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم در نشست انتخاباتی ستاد «صدای ملت»، اظهار کرد: من نه حزبی دارم نه چندان مصمم به فعالیت در این انتخابات بودم. حتی میلی به کاندیداتوری نداشتم، اما با اصرار‌ها کاندیدا شدم. در ابتدا هم تصور می‌کردم ردصلاحیت می‌شوم و برای مردم هم این پیام را دارم که می‌خواستم بیایم، اما امکانش فراهم نشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حتما باید در انتخابات مشارکت کنیم. ما در شرایط ویژه هستیم. آنان که می‌گویند با شرکت نکردن در انتخابات پیام خود را به نظام برسانیم و به این طریق نظام را اصلاح کنیم را قبول ندارم.

مطهری یادآور شد: در شرایط حساس فعلی اگر میزان مشارکت مردم که برای غربی‌ها نسبت به کشوری مثل ایران که چشم همه دنیا به این کشور دوخته شده بسیار اهمیت دارد، مطمئنا منجر به این می‌شود که پای میز مذاکره نیایند یا بخواهند برای امتیازگیری بیایند، اما اگر مشارکت مردم بالا باشد ما در مذاکرات دست بالا را خواهیم داشت.

کاندیدای انتخابات مجلس یادآور شد: در عین حال با وقوع جنگ غزه ما هم به طور غیرمستقیم در جنگ هستیم. در چنین شرایطی حضور و مشارکت مردم در انتخابات قطعاً اهمیت خود را به همراه دارد. در عین حال حوادث سال گذشته را هم داشتیم و الان این بحث مطرح است که بعد از این حوادث، مشارکت به چه اندازه است؟ از این جهت هم میزان مشارکت در انتخابات اهمیت دارد.

وی افزود: باید قبول کنیم به دلیل حوادث بسیاری و قول‌هایی که داده شده و عمل نشده و در دولت‌های پی‌درپی تجربه شده، در نهایت برخی را به این نتیجه رسانده که افق روشنی در آینده خود متصور نباشند. اما ظاهر قضیه اینگونه است و این شرایط قابل حل است. به‌ویژه ترکیب مجلس می‌تواند به این امر کمک کند که توازنی در سیاست خارجی ما جهت رفع تحریم‌ها فراهم شود.

نماینده سابق مجلس اظهار کرد: اگر مجلس قوی داشته باشیم انتخاب مسئولان به شکل بهتری انجام می‌شود. بسیاری از نابسامانی‌های ما ناشی از این است که افراد درجه‌اول کنار گذاشته شده‌اند. اگر ما کشور را بدست کارشناسان بسپاریم قطعاً وضعیت بهتری خواهیم داشت.

مطهری با بیان اینکه ما نباید از اصلاح ناامید شویم، اظهار کرد: باید افرادی که عقلگرا هستند و از شعارزدگی به دور و به دنبال بهبود وضعیت زندگی مردم هستند - تا آنان احساس کنند انقلاب اسلامی برای‌شان رفاه آورده - به مجلس بیایند و این موضوع مهمی است. زمینه آغاز این کار می‌تواند از مجلس شورای اسلامی باشد تا زمینه‌ای برای اصلاحات در اقتصاد و سیاست خارجی ما بگذارد و بر انتخابات ریاست‌جمهوری آینده هم تاثیرگذار باشد.

کاندیدای انتخابات مجلس گفت: ما نباید انقلاب را رها کنیم که به آسانی به دست نیامده است، کسانی که می‌گویند این نظام را کنار بزنیم و یک نظام دیگر برپا کنیم، چنین حرف‌هایی همه خیال است. براندازی یک نظام به این سادگی نیست. به این راحتی نیست که نظام را عوض کنید. باید دنبال اصلاح نظام برویم. ما نباید از انتخابات و کاندیدا شدن فرار کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲

    احسنت به. فلانی. بگویید. سر. عقل. بیاید

  • ایرانی ارسالی در
    یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲

    آب در هاون کوبیدن است. بیفایده است.

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲

    کسی انقلاب را که ثمره خون هزاران شهید بزرگوار است رها نخواهد کرد هرچند بعضی از تندروها مردم را با چوب توهین و فحاشی
    از صحنه خارج کنند باز برمی‌گردند
    و جان را فدای انقلاب و نظام می کنند

  • میثم ارسالی در
    یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲

    ظاهراً پیامک شورای نگهبان به آقای مطهری خیلی دلنواز بوده خوشی زده زیر دلشان!

  • محمدعلی محمدی(م.ریحان) ارسالی در
    یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲

    علی آقا!
    حداکثر یک پنجم لیست شما رای می آورد.... اما فرض کنیم همه سی نفرتان رای آوردید... باز هم فرض محال اینکه سی نفر همفکر شما از شهرستانها رای آوردند و جمعتان به شصت نفر رسید...همه این فرضهای محال ترکیب مجلس را به نقطه ای که شما رویا پردازی می کنید نخواهد رساند؛ چه رسد به نتایج غیر رویایی انتخابات مهندسی شده که شما و حداکثر ده نفر همراهان وارد شده تان به مجلس را کتک خور بقیه خواهد کرد.

  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲

    براندازی نه ولی تغییرات اساسی بلی این خواسته اکثربت مردم است آن روی سکه هم آقای مطهری به مدت طولانی نمی شودبرمردم بزورحکومت کرد

  • جانباز کربلای 1 ارسالی در
    یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲

    میدانیم به این راحتی ها نیست ولی نسل جدید با خون خود از این دوران گذر خواهد کرد و شما لعن شده همه دورانها در تاریخ خواهید شد

  • فرهاد ارسالی در
    یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲

    ولا بخدا قسمفقط و فقط حرف است وبس. همیشه قبل از انتخابات حرفهای قشنگ تحویل مردم مدهید و فردای انتخابات انگار نه انگار که این شماها بودید که این جملات قشنگ و این وعده های قشنگتر را داده بودین. به پیر به پیغمبر 45 سال واسه اصلاح امور و بهبود زندگی مردم رمان کمی نیست. یه کمی وجدان داشته باشید و بجای دعواهای گروهی و منافع حزبی یه کمی هم به فکر ملت باشید.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها