کد خبر: 656941
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۲۱:۱۰:۰۰
| |

۶.۴ درصد جامعه بی‌حجاب است اما جامعه احساس می‌‌کند ۳۰ درصد بی‌حجاب هستند!

روزنامه کیهان نوشت: در حالی که واقعیت بی‌حجابی 6.4 درصد است اما جامعه احساس می‌کند 30 درصد بانوان بی‌حجاب هستند. همچنین در حالی که 84 درصد بانوان به حجاب به عنوان یک حکم دینی اعتقاد دارند، تلقی و تصور 67 درصد مردم این است که اکثر مردم به حجاب اعتقاد ندارند.

۶.۴ درصد جامعه بی‌حجاب است اما جامعه احساس می‌‌کند ۳۰ درصد بی‌حجاب هستند!
کد خبر: 656941
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۲۱:۱۰:۰۰

روزنامه کیهان نوشت: ۶.۴ درصد جامعه بی‌حجاب است اما جامعه احساس می‌‌کند ۳۰ درصد بی‌حجاب هستند!

به گزارش کیهان، به پژوهشی که تابستان سال گذشته از سوی انجمن دانش‌آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شد توجه کنید؛ بر اساس بخش‌هایی از این پژوهش دانشگاهی، «84 درصد بانوان ایرانی به حجاب به عنوان یک حکم دینی اعتقاد دارند. 86.5 درصد بانوان ایرانی رعایت حجاب در جامعه را لازم می‌دانند. 73 درصد بانوان ایرانی حجاب را با عفت مرتبط می‌دانند. 

این روزنامه افزوده است: 6.4 درصد از کل بانوان به بی‌حجابی روی آورده‌اند و بیش از 90 درصد بانوان ایرانی به گونه‌ای از حجاب پوشاندن سر پایبند هستند.» و اما نکته بسیار مهم و قابل تامل اینجاست؛ در ادامه این پژوهش دانشگاهی آمده است: «در حالی که واقعیت بی‌حجابی 6.4 درصد است اما جامعه احساس می‌کند 30 درصد بانوان بی‌حجاب هستند. همچنین در حالی که 84 درصد بانوان به حجاب به عنوان یک حکم دینی اعتقاد دارند، تلقی و تصور 67 درصد مردم این است که اکثر مردم به حجاب اعتقاد ندارند.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها