کد خبر: 658663
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ۱۳:۴۸:۳۶
| |

مهدی آیتی، نماینده پیشین مجلس:

تندروها با قالیباف بر سر کرسی ریاست معامله می‌کنند؛ دنبال سهم‌خواهی‌اند نه رقابت

یک نماینده پیشین مجلس گفت: رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند. برای تندروها مهم است که ریاست کمیسیون‌ها در اختیار بگیرند یا حضور عددی خوبی در هیئت رئیسه داشته باشند. آنها دنبال سهم‌خواهی‌اند و می‌خواهند سهم خود را هرچه بیشتر افزایش دهند.

تندروها با قالیباف بر سر کرسی ریاست معامله می‌کنند؛ دنبال سهم‌خواهی‌اند نه رقابت
کد خبر: 658663
|
۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ۱۳:۴۸:۳۶

وضعیت در مجلس آینده قدری متفاوت از مجلس کنونی می‌شود زیرا نیروهایی وارد مجلس دوازدهم خواهند شد که شرایط را برای قالیباف و طیف او سخت می‌کنند تا جایی که این پرسش به وجود می‌آید که آیا او می‌تواند از جایگاه ریاستش بر مجلس دفاع کند؟

مهدی آیتی، فعال سیاسی، و نماینده پیشین مجلس درباره این موضوع گفت: درست است که جبهه پایداری اکنون قدرت بیشتری گرفته است و در مجلس آینده سهم بیشتری از کرسی‌ها را خواهد داشت اما دلیل نمی‌شود که آقای قالیباف بار دیگر رئیس مجلس نشود زیرا ریاست مجلس لزوما در مجلس تعیین نمی‌شود.

به گزارش نامه نیوز بخش هایی از گفت و گوی آیتی را در ادامه می خوانید:

 

  • به هر حال وقتی آقای رئیسی نامزد انتخابات مجلس شد، فضایی فراهم آمد تا او رقیب جدی‌ای نداشته باشد. در انتخابات خبرگان هم همین شرایط برای او به وجود آمد. درباره ریاست مجلس هم همین قاعده شاید صادق باشد.
  • حتما آقای قالیباف بار دیگر رئیس مجلس می‌شود اما ممکن است نیروهای پایداری و تندروها در اداره مجلس کار را برای او سخت کنند زیرا فراکسیون‌های مخالف او قوی‌تر خواهد بود.
  • رویکرد مجلس آینده تقریبا شبیه به همین مجلس کنونی خواهد بود و به نظرم بر سر ریاست مجلس تندروها با قالیباف به جای رقابت معامله می‌کنند. برای تندروها مهم است که ریاست کمیسیون‌ها در اختیار بگیرند یا حضور عددی خوبی در هیئت رئیسه داشته باشند. آنها دنبال سهم‌خواهی‌اند و می‌خواهند سهم خود را هرچه بیشتر افزایش دهند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها