کد خبر: 660944
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۱ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

یک شاهد عینی حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهوری: سه هلی‌کوپتر رفت اما دو تا برگشت؛ یکی از آنها صدای معمولی نمی‌داد

مشاور مدیرعامل در ایمنی معدن مس سونگون گفت: چند نفر از نیروهای مس سونگون می‌گفتند، دیدیم که سه هلی‌کوپتر رفت، اما دو تا برگشت. یکی از آنها صدای هلی‌کوپتر معمولی نمی‌داد. از آخرین لحظه‌های آن هم عکس گرفتیم و مسیری را که رفته بود، دیدیم.

یک شاهد عینی حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهوری: سه هلی‌کوپتر رفت اما دو تا برگشت؛ یکی از آنها صدای معمولی نمی‌داد
کد خبر: 660944
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۱ ۱۶:۰۰:۰۰

روزنامه هم‌میهن با امدادگران درباره ۱۵ ساعتی که به پیدا شدن بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش رسید، گفت‌وگو کرده است.

به گزارش هم میهن، بخش‌هایی از این گفت‌وگوها را در ادامه می‌خوانید؛ 

 

مهدی خدایی، مسئول تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی:

  • بیش از 50 تیم عملیاتی از استان‌ آذربایجان شرقی و استان‌های همجوار به‌صورت تیم‌های 5 نفره از تمام ارگان‌های امدادی و نظامی در منطقه حضور داشتند، اما منطقه از نظر پوشش گیاهی و جانوری بسیار وضعیت پیچیده‌ای دارد، جنگل‌های ارسباران، محل زندگی حیوانات وحشی مثل خرس، گراز، گرگ، شغال و... است و در کنار همه اینها همیشه در وضعیت مه‌آلودگی و بارندگی قرار دارد. چندسال پیش هم، یک هلی‌کوپتر نظامی در این منطقه سقوط کرده بود که دلیل اصلی آن هم وجود مه شدید در این منطقه بود.
  • حدود ساعت 7 و 5 دقیقه صبح دوشنبه، به لاشه هواپیما رسیدیم، پیکرها هم در کنار هلی‌کوپتر بودند، یعنی به فاصله دورتری نیفتاده بودند. اغلب‌ هم دچار سوختگی شده بودند. پیکرها بعد از پیدا شدن، در کیسه جسد قرار گرفتند و با بسکت به‌صورت زمینی به معدن منتقل شدند. حتی زمانی که پیکرها در حال انتقال بودند هم منطقه مه‌آلود بود.
  • از ابتدا مشخص نبود که هلی‌کوپتر کجا سقوط کرده، حتی اگر دود ناشی از آتش‌سوزی هم بلند شده باشد، باز هم به‌دلیل مه‌آلودگی منطقه، نمی‌شد آن را تشخیص داد. اصلاً امکان دید وجود نداشت، نزدیکترین روستا به محل حادثه، خوینه‌رود بود. اهالی صدای کوبیده‌شدن در منطقه را شنیده بودند اما نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است.

محمد عبداللهیان، مشاور مدیرعامل در ایمنی معدن مس سونگون:

  • چند نفر از نیروهای مس سونگون می‌گفتند، دیدیم که سه هلی‌کوپتر رفت، اما دو تا برگشت. یکی از آنها صدای هلی‌کوپتر معمولی نمی‌داد. از آخرین لحظه‌های آن هم عکس گرفتیم و مسیری را که رفته بود، دیدیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها