کد خبر: 662455
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۲۰:۰۰:۰۰
| |

ماجرای زخم اثنی‌عشر شهید رئیسی چه بود؟

روزنامه جوان به نقل از ابراهیم رئیسی نوشت: من در سال‌های ۵۹ تا ۶۱ کرج بودم، در سال‌های ۶۱ تا ۶۳ هم دادستان همدان بودم.آنموقع اصلاً حاضر نبودیم که استخدام شویم. به نظرم، ما یکی-دو سال، اصلاً پول نگرفتیم! در همین حد که در محل کار، ناهارمان را می‌خوردیم. ناهارمان هم، ناهار سپاه بود. من به خاطر آن ناهارها، زخم اثنی‌عشر گرفتم!

ماجرای زخم اثنی‌عشر شهید رئیسی چه بود؟
کد خبر: 662455
|
۱۴۰۳/۰۳/۱۶ ۲۰:۰۰:۰۰

روزنامه جوان خاطراتی از سیدابراهیم رئیسی را منتشر کرده است. 

به گزارش جوان، در بخشی از این گزارش آمده است؛ 

انقلاب اسلامی پیروز شد و جوانانی که تا دیروز برای تحقق استقلال کشور هم قسم شده بودند، اینک کارآمدی و نیل به اهداف آن را می‌خواستند. رئیسی نیز به دستور شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و سپس شهید آیت‌الله قدوسی، در دستگاه قضایی مشغول به کار شد. وی نخست در کرج و سپس در همدان، خدمت کرد. در این میان، اما اندیشه و عمل این کارگزاران جوان و فداکار عدلیه، مهم و درخور توجه می‌نماید. این مهم را می‌توان در آیینه خاطرات رئیس‌جمهور شهید، خواند و دریافت:

«من در سال‌های ۵۹ تا ۶۱ کرج بودم، در سال‌های ۶۱ تا ۶۳ هم دادستان همدان بودم. با یک مجموعه از دوستان بودیم و محل استراحت‌مان هم، در دادستانی بود. آنموقع اصلاً حاضر نبودیم که استخدام شویم. گفتیم ما یک عده نیروی انقلابی هستیم که آمدیم قم درس بخوانیم. به نظرم، ما یکی-دو سال، اصلاً پول نگرفتیم! در همین حد که در محل کار، ناهارمان را می‌خوردیم. ناهارمان هم، ناهار سپاه بود. من به خاطر آن ناهارها، زخم اثنی‌عشر گرفتم! اصلاً روحیه این نبود که ما به دنبال حقوق و این کارها باشیم و این‌ها را خلاف می‌دانستیم. بعداً این چیزها رسم شد. اوقاتی هم که خسته می‌شدیم، با دوستان می‌رفتیم به جبهه. پادگان ابوذر و جبهه‌های غرب و جبهه‌هایی که دست بچه‌های همدان بود...».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها