کد خبر: 663950
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۹ ۲۲:۴۰:۱۷
| |

قالیباف:

این‌که گفتند قانون راهبردی مانع رفع تحریم است درست نیست

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خروج از کشاورزی سنتی در برنامه هفتم دیده شده است.

این‌که گفتند قانون راهبردی مانع رفع تحریم است درست نیست
کد خبر: 663950
|
۱۴۰۳/۰۳/۲۹ ۲۲:۴۰:۱۷

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: خروج از کشاورزی سنتی در برنامه هفتم دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در گفت‌وگوی ویژه خبری درخصوص اقدامات و برنامه‌اش در حوزه کشاورزی گفت: یکی از بخش‌های مهم ما کشاورزی است و به صورت مستقیم ۴ میلیون شغل داریم. کشاورری در امنیت غذایی و کالای اساسی بخش بسیار مهمی است. یکی از چالش‌های جدی و اساسی و طولانی مدت؛ خود شما هم حتما دیده‌اید یکسال گوجه فرنگی نداریم یک سال پیاز، شاید ما در تکنولوژی عقب هستیم در بحث آبیاری هم همین است ما عقب هستیم و تحولی که باید گام به گام پیش می‌رفتیم نداشتیم. اما آن چیزی که مدیر را اذیت می‌کند ، شما وقتی نگاه می‌کنید قیمت تمام کننده سهمش ۳۰ درصدی برای تولید کننده و ۷۰ درصد برای واسطه می‌شود.

وی افزود: شما نگاه کنید امروز می‌گویند صادرات، کشاورز تولید می‌کند اما جلوی صادرات را می‌گیرند. ما داراری برنامه ریزی دقیق نیستیم و نوع مدیریت ما در این کار به نوعی نبوده است که بر مشکلات فائق بیاییم. البته در برنامه هفتم این‌ها پیش بینی شده است. بله خروج از کشاورزی سنتی در برنامه هفتم دیده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از مشکلات قیمت گذاری است، واردات بی‌رویه هم در چای و برنج صورت می‌گیرد. در قیمت گذاری خود کشاورزان باید حضور داشته باشند. در کالاهای اساسی ما وارد کننده هستیم، در گندم شرایط بهتر است اما در ذرت و جو و دانه‌های روغنی این‌گونه هستیم و وارد می‌کنیم. حتما برنامه‌ای موفق است که در سال اول ۱۰ الی ۱۵ درصد اجرا شود اما در سال‌های بعد کامل اجرایی شود.

وی درخصوص اجرایی شدن گفت: دولت باید کار تولی خودش را دنبال کند، بخش‌های دیگر را باید مردمی سازی کنیم و مردم خودشان باید تنظیم‌گر شود. 

قالیباف درباره رفع تحریم‌ها اظهار داشت: من در نشست سیاست خارجی به این موضوع اشاره کردم ، موضوع دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی از اولویت‌های دولت چهاردهم است. این وزارت خانه یک طرب بقیه دستگاه ها یکطرف. بله ما باید خنثی سازی را انجام دهیم اما باید رفع تحریم را دنبال کنیم پرونده های داریم که مانده است. به هر حال آسیا در قرن ۲۱ در تولید و مصرف رتبه اول دارد . یک بخش در رفع تحریم مذاکرات هسته ای است که انجام می‌دهیم . چند سال رفتیم و آمدیم، برجام را برهم زدند. این‌که گفتند قانون راهبردی مانع رفع تحریم است درست نیست. اگر تابع سیاست‌های کلان هستیم، مگر مقام رهبری نگفتند قانون اقدام راهبردی کشور را نجات داد و تکلیف همه روشن شد؟ اگر تابع بودیم این چه حرفی است. شورای عالی امنیت ملی مجلس را مکلف کرد تا قانونی بنویسد و اجرا کند ، این قانون دست ما را پرد کرد.

وی یادآور شد: بحث این بود ترامپ بیرون رفت ما بیرون برویم یا نرویم. دولت گفت یک هفته صبر کنیم، یک هفته شد ۲ ماه ، قانون راهبردی تکلیف همه را روشن کرد. قانون راهبردی می‌گفتیم حالا که از برجام خارج شوید ما پروتکل الحاقی را برمیداریم.گفتند پروتکل الحاقی را برداریم جنگ می‌شود، جنگ شد؟ گفتند غنی سازی افزایش پیدا کند جنگ می‌شود، جنگ شد؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها