کد خبر: 663965
|
۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ۱۰:۰۵:۱۰
| |

محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی:

حضور پزشکیان با ظریف در صداوسیما یعنی وعده او درباره استفاده از شایستگان و نخبگان صادق است

محمدصادق جوادی حصار نوشت: اینکه پزشکیان و ظریف دوشادوش یکدیگر وارد صدا و سیما می‌شوند، بیانگر آن است که وعده‌های پزشکیان در خصوص استفاده از شایستگان و افراد متخصص، وعده صادق است و در سایر حوزه‌ها هم عینیت پیدا می‌کند.

حضور پزشکیان با ظریف در صداوسیما یعنی وعده او درباره استفاده از شایستگان و نخبگان صادق است
کد خبر: 663965
|
۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ۱۰:۰۵:۱۰

«حضور ظریف مهم‌ترین نماد اعتقاد پزشکیان به شایسته‌سالاری است» عنوان یادداشت محمد صادق جوادی حصار برای روزنامه اعتماد است که در آن آمده: حضور مسعود پزشکیان همراه با محمد جواد ظریف در برنامه‌ای با موضوع سیاست خارجی بازخوردهای مثبت بسیاری در فضای عمومی کشور و مردم ایجاد کرد و توجه‌ها را تا حد زیادی متوجه گفتمانی جریان اصلاحات در این دوره انتخابات کرد. اما این حضور واجد جنبه‌های مختلفی است که در این مطلب تلاش می‌کنم به برخی از آنها اشاره کنم.

1- اینکه پزشکیان و ظریف دوشادوش یکدیگر وارد صدا و سیما می‌شوند، بیانگر آن است که وعده‌های پزشکیان در خصوص استفاده از شایستگان و افراد متخصص، وعده صادق است و در سایر حوزه‌ها هم عینیت پیدا می‌کند. این حضور نشان می‌دهد، پزشکیان ظریف را در سطح عالی کارشناسان وزارت خارجه و یک متخصص امر وزارت خارجه می‌داند. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کرده بود قصد دارد در حوزه‌های تخصصی از کارشناسان و برجستگان استفاده کند. امروز در حوزه سیاست خارجی از یکی از شناخته شده‌ترین کارشناسان این حوزه بهره می‌برد و با مردم سخن می‌گوید و فردا در حوزه‌های پزشکی و اقتصادی و فرهنگی و... با کارشناسان برجسته این حوزه حضور پیدا می‌کند. نوع عمل پزشکیان به صورتی است که قله‌های هر حوزه‌ای را با خود همراه می‌کند و از ظرفیت آنها برای افزایش ظرفیت ملی بهره می‌برد. بدون شک، این رفتار شفافیت‌آفرین است و به مردم کمک می‌کند، تصویری از آینده مدیریتی که با حضور ایشان رقم می‌خورد، در ذهن داشته باشند. پزشکیان در حوزه سیاست خارجی از چهره‌هایی چون ظریف بهره می‌برد. در اقتصاد از چهره‌های شاخص حوزه اقتصاد، در فرهنگ از افراد متخصص حوزه فرهنگ و در ورزش از ورزشکارانی که به خوبی چم و خم حوزه مدیریت کلان ورزشی را می‌شناسند. 

2- بخش اعظم مشکل کشور، فعال کردن گروه‌های تحریمی در انتخابات است. حتی نیروهای خاکستری در حال ورود به اتمسفر انتخابات هستند. در ادامه باید به سراغ افراد و گروه‌هایی رفت که ذیل گروه‌های تحریمی از آنها یاد می‌شود. باید با این طیف از نیروها بحث و گفت‌وگو کرد و استدلال آورد که قهر با صندوق و عدم مشارکت بستر را برای حضور افراد و جریانات تمامیت‌خواه‌، اقتدارگرا و طیف‌های بی‌توجه به آرا، عقاید و مطالبات مردم فراهم می‌کند. راهکار معقول آن است مردم وارد صحنه شوند و نیروهای متخصص هر حوزه‌ای را به مسعود پزشکیان و متولیان ستاد او معرفی کنند و مطمئن باشند که از این نیروها استفاده خواهد شد. البته این مطالبه‌گری نه فقط در ایام انتخابات بلکه تا پایان حضور او در پاستور تداوم بخشید . 

3-پزشکیان ظرفیت پاسخگویی به مطالبات را دارد و ویژگی برجسته او این است که دروغ نمی‌گوید، فریب نمی‌دهد، شفاف سخن می‌گوید و وعده‌های بدون پشتوانه طرح نمی‌کند.بنابراین دستور کار قبل از انتخابات فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، فعالان مدنی، استادان دانشگاه و عموم مردم شناخت و حمایت از پزشکیان است و در ایام پس از انتخابات، باید مطالبه‌گری کرد. باید موانع پیش رو را برای مردم تشریح کرد و راه‌های برون رفت از وضعیت نامناسب اقتصادی، اجتماعی، دیپلماسی، مسائل حوزه زنان و...را نیز به آنان گوشزد کرد. معتقدم ارتباط میان پزشکیان و عموم ایرانیان در دولت چهاردهم ارتباطی تنگاتنگ و نزدیک خواهد بود و کشور به سمت دورنمایی از رشد، توسعه و پیشرفت در حوزه‌های گوناگون حرکت می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها