کد خبر: 664221
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۱:۱۳:۱۹
| |

مناظره | قالیباف: نمی‌شود بدون احترام و با تنش و با خشونت کاری کرد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: گونه ای عمل خواهم کرد که زنان در دو راهی قرار نگیرند؛ یا خانه دار باش یا رشد علمی؛ هر دوی اینها باید عملی شود، نگاه برابر جنسیتی را قبول نداریم اما عدالت جنیسیتی باید باشد.

مناظره | قالیباف: نمی‌شود بدون احترام و با تنش و با خشونت کاری کرد
کد خبر: 664221
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۱:۱۳:۱۹

قالیباف درباره لزوم رعایت حجاب در جامعه گفت: بد پوششی و بی حجابی آفت خانواده جامعه ماست و نباید اجازه دهیم اتفاق بیفتد. لایحه عفاف و حجاب هنوز قانون نشده است.

وی ادامه داد: آقای پورمحمدی گفت لایحه حجاب و عفاف را پس می‌گیرد؛ این لایحه هنوز به قانون تبدیل نشده و مسیر خود را طی می‌کند. اما همه‌ این قانون به موضوع ایجابی پرداخته است. نمی‌شود بدون احترام و با تنش و با خشونت کاری کرد؛ همه این‌ها محکوم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۳۳ دستگاه طبق قانون مسئولند در این زمینه و باید نقش فرهنگی داشته باشند؛ کارشان را انجام نمی‌دهند و خلاصه می‌شود در پلیس ما. بعد این اتفاقات که می‌افتد هیچکدام از ما نمی‌پسندیم و باید جلوی این چیزها را بگیریم.

وی با اشاره به این که در قانون خانواده و جوانی جمعیت بحث زن و خانواده را بعد از ۱۵ سال تصویب کردیم، عنوان کرد: در لایحه مبارزه با خشونت در منزل و بیرون، ظلمی که به زن‌ها می شود را پرداخته‌ایم. الان در کمیسیون‌ها تصویب شده است و در صحن مجلس است و مراحل سیر خود را طی می کند.

این نامزد انتخابات بیان کرد: در شهرداری مرکز مداخله برای زنان را ایجاد کردم. اگر زن در خانه مشکلی پیدا کرد و مرد ناجوانمردی زن را بیرون کرد، کاری کرده بودیم که آن خانم شب بتواند در جای امنی حضور یابد. ما در شهرداری شهر را با نگاه زنانه مدیریت کردیم و نه با نگاه مردسالار.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها