کد خبر: 664224
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۱:۲۵:۵۱
| |

مناظره | قاضی‌زاده هاشمی: باید زمینه بارداری را آسان کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دغدغه زنان ما حجاب نیست، دغدغه اصلی زنان ما مربوط به تبعیض در فرصت ها است. ما باید فرصت‌های استعدادی آنان را پیدا کنیم و توسعه دهیم.

مناظره | قاضی‌زاده هاشمی: باید زمینه بارداری را آسان کنیم
کد خبر: 664224
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۱ ۲۱:۲۵:۵۱

قاضی زاده هاشمی در بخش دوم سخنان خود در موضوع فرهنگ گفت: به نظر یک مقدار از زمان عقب هستیم. بیش از بیست سال است که زن یکی از موضوعات مهم در بحث جامعه است. زنان از ما عبور کردند. قدرت جامعه زنان ما هستند. حرفشان این است که این تبعیض‌ها و فرصت های شغلی برداشته شود. به مدد انقلاب اسلامی ۹۰ درصد از زنان با سواد هستند و نیمی از آنان نیز تحصیلات عالیه دارند. اما نرخ بیکاری زنان ۵۶ درصد است. حرف‌های نامزدهای انتخابات مردسالارانه است. این معضلات زنان حل شده است. در هر آزمون استخدامی خانم های ما جلو هستند ۳.۵ میلیون ورزشکار در جامعه داریم که ۴۰ درصد آن مختص زنان است. در دولت‌ گذشته ساحل‌ها آزاد شدند ما چرا نباید یک محدوده خاص درست کنیم تا زنان ما بتوانند ورزش آبی داشته باشند. ما باید محیط مردانه، زنانه و خانواده ایجاد کنیم و به آن توجه کنیم اگر به آن توجه نکنیم از قافله عقب می‌مانیم.

وی افزود: معذوریتی که به وجود آمده، خودمان آن را ایجاد کردیم. جنس زن و مرد متفاوت است و ما تنها موفق شدیم مدارس را از هم جدا کنیم بنابراین در موضوع فعالیت زن و مرد باید متناسب سازی شود.

این نامزد انتخابات تصریح کرد: در مسئله جوانان برای ایجاد اشتغال و تشکیل خانواده، نقش دولت حمایتی است. دولت برای جوانانی که خواستار تشکیل خانواده هستند مبنای اعتباری ۱ میلیارد تومان در حوزه اشتغال و تامین جهیزیه فراهم خواهد کرد و اگر کسی برای این موضوع نخواست می تواند در سایر موارد مانند سرمایه گذاری مانند خرید خانه هم استفاده کنند.

وی افزود: مهدکودک در قانون جوانی جمعیت پیش بینی شده که دستگاه‌ها وظیفه دارند مهدکودک ارزان و آسان فراهم کنند. ما باید زمینه بارداری را آسان کنیم. بانوان ما علاقه مند هستند که دو فرزند به دنیا بیاورند ما باید در زمینه سقط جنین هم راهکاری به وجود بیاوریم که مسئله سقط جنین به وجود نیاید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها