کد خبر: 664610
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۲۱:۱۶:۱۲
| |

مناظره | قالیباف: پزشکیان بگوید چطور می خواهد رفع تحریم کند درحالی که قانون راهبردی را مانع می دانند؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای پزشکیان بر تاکید بر اجماع تاکید دارد ولی این روزها می بینیم برخی در ستاد آقای پزشکیان چیزهایی مطرح می کنند که از این بابت نگرانی داریم. در این میتینگ‌ها کمتر به اجماع و وحدت تاکید می‌شود.

مناظره | قالیباف: پزشکیان بگوید چطور می خواهد رفع تحریم کند درحالی که قانون راهبردی را مانع می دانند؟
کد خبر: 664610
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۲۱:۱۶:۱۲

قالیباف در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: ما متوجه نشدیم در این حوزه آقای پزشکیان با توجه به نظرات افراد ستاد ایشان چه پیشنهادی دارند و چطور می خواهند رفع تحریم کنند درحالی که قانون راهبردی را مانع می دانند؟

وی با اشاره به قانون راهبردی رفع تحریم‌ها بیان کرد: ماده ۶ این قانون فرصتی را به ما می‌دهد که قدم به قدم پیش برویم، یعنی آن اقدامی که ما متوقف کردیم یعنی اگر فروش نفت ما آزادسازی شود می توانیم پروتکل الحاقی را برگردانیم؛ اگر آنها بنادر و بیمه ما و بانک مرکزی ما را از تحریم آزاد کنند، می‌توانیم تعهداتی انجام دهیم. رفتار ترامپ را دیده ایم.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در زمینه خنثی سازی تحریم ها گفت: در حوزه خنثی سازی تحریم فرصت‌های بسیار بزرگی داریم. در اوراسیا و شانگهای و بریکس؛ همین الان ۲۴ میلیارد دلار پرونده باز و متوقف داریم در قراردادهایی که با کشورهای نوظهور امضا کرده‌ایم؛ کشورهایی که مخالف آمریکا هستند با ما کار می کنند. این نشان‌دهنده این است که در داخل اختلاف بین دستگاه ها داریم و رویه وحدت نداریم.

وی افزود: من در میزگرد اقتصادی نشان دادم ایران ما چگونه در ترازنیت هوایی دور زده می شود این یعنی بزرگترین موقعیت درآمد اقتصادی ما را در شمال و جنوب از بین برده‌ایم.

قالیباف گفت: در طرح ۱۴۱۴ گفتیم چابهار را پایتخت دوم اقتصادی مان قرار می دهیم. در حوزه ترانزیت هوایی از یک درآمد بزرگ محروم شده ایم که این در یک سال قابل جبران است. ۳۵ درصد راه آهن های احداثی ما هیچ منفعتی برای ما ندارد. اگر آن را در قالب سیاست درستی اجرا کرده بودیم وضع ما بهتر بود. چندین سال حرف از سرمایه های ۱۰۰ میلیارد دلاری برای چابهار مطرح است درحالی که ۲۴ میلیارد دلار می توانیم آنجا را درست کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها