کد خبر: 664613
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۲۱:۳۶:۵۱
| |

مناظره | پورمحمدی: چرا جلیلی سه سال است درخواست زنگنه برای مناظره را نمی‌پذیرد؟

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما نباید تایید صلاحیت شناور داشته باشیم. قوانین انتخاباتی ما نباید شناور باشد و سلیقه‌ای تغییر کند. افرادی تایید صلاحیت نشدند که چندان فرقی با ما نداشتند.

مناظره | پورمحمدی: چرا جلیلی سه سال است درخواست زنگنه برای مناظره را نمی‌پذیرد؟
کد خبر: 664613
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۴ ۲۱:۳۶:۵۱

پورمحمدی در بخش بعدی حرف‌های خود با بیان اینکه اساس مشکل ما سیاست داخلی است و مباحث ما باید به سیاست داخلی برگردد. نظام ما با مردم به اینجا رسیده اما هنوز برخی نقش مردم را باور ندارند و تلاش ندارند که مردم خوشبین شده و مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای جلب مشارکت مردم و شناسنامه‌دار کردن فعالیت سیاسی که موجب کاهش فعالیت‌های مخرب و مافیایی می‌شود، فعالیت حزبی است، گفت: کاندیداها باید مانیفست و آرمان‌های مشخص داشته باشند و برای این باید تحزب را داشته باشیم. وقتی دوستانی تحزب را قبول ندارند، باید منتظر چنین چیزی داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: برای مثال همین آقای جلیلی از طریق معاونشان اعلام کردند که دوستان بنده با طرح موضوع سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به دنبال انقلاب مخملی هستند. ما طبقه متوسط بزرگی داریم که قدرتمند بوده و شامل نخبگان، بازاریان و مهندسان و دانشگاهیان است و به خاطر همین طبقه متوسط تاکنون دیکتاتوری در ایران به صورت شدید موفق نشده است. مردم باید بتوانند با تشکل و تحزب در سیاست مشارکت انجام دهند.

وی گفت: یکی از وجوه دیپلماسی بحث دیپلماسی اقتصادی است. تاکنون اقداماتی در حوزه همسایگان و گردشگری انجام شده است. برای مثال بحث مصداقی بحث کرسنت و اس اف او را داشتیم. در دولت وقت برای بهره برداری از میدان مشترک گازی سلمان، طی سی سال قرار بود که از این حوزه مشترک برداشت انجام شود و به فروش برسد. وقتی بحث اختلاف قیمت مطرح شد، دیوان محاسبات نیز ورود کرد و بنده نیز در سال ۸۱ در دفتر رهبری بودم و نقشی در این اتفاق نداشتم. من در سال ۱۳۸۷ به سازمان بازرسی رفتم و این اطلاعات را باید به مردم نسبت به ادعاهایی که در مناظرات مطرح شد بدهیم.

پورمحمدی گفت: ما قرار بود سهم خود را از میدان برداریم. ۱۶ سال است که کشور در این حوزه معطل شده است. در این پروژه قرار بود که گاز بفروشیم و پول تامین کنیم. به دلیل بسته شدن راه پیشبرد این پروژه، میلیاردها دلار زیان دیده و محکوم شدیم. چرا تا امروز جلوی آن را گرفتیم؟ یا آقای زنگنه مجرم است یا دوستانی که جلوی قرارداد را گرفتند. این بسته شدن میلیاردها دلار به ایران ضرر زده است. سه سال است که آقای زنگنه سر این موضوع با آقای جلیلی درخواست مناظره داده است، چرا آقای جلیلی نمی‌پذیرد؟

وی خاطرنشان کرد: من از سازمان صدا و سیما انتظار دارم که برای حل و فصل این بحث ورود کنند. همین جمع بندی‌ها و مشخص کردن موضوعات است که باعث همگرایی خواهد شد. ما از صداوسیما می‌خواهیم مناظره بگذارند و تکلیف مردم را مشخص کنند. ما مثل این موضوع در کشور زیاد داریم و باید آن‌ها را حل کنیم. اما استخوان لای زخم می‌گذاریم و همین موضوع باعث می‌شود مشارکت به این سطح برسد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها