کد خبر: 665183
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ۱۲:۴۸:۳۱
| |

صدرنشینی پزشکیان در گیلان و خراسان شمالی + جزئیات

رئیس ستاد انتخابات گیلان اعلام کرد که میزان مشارکت در این استان، ۳۲.۶ درصد بوده است.

صدرنشینی پزشکیان در گیلان و خراسان شمالی + جزئیات
کد خبر: 665183
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ۱۲:۴۸:۳۱

محمد جلائی رئیس ستاد انتخابات گیلان امروز در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات با بیان اینکه ۶۵۷ هزار و ۶۶۳ نفر به شعب اخذ رای این استان مراجعه و احراز هویت شدند، اظهار کرد: پس از دریافت برگ تعرفه ۶۵۶ هزار و ۹۳۶ نفر برگه خود را به صندوق انداختند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۵۷۱ رای جزو آرا باطله بوده است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه میزان مشارکت مردم استان گیلان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۳۲.۶ درصد است، گفت: طبق شمارش آرا نامزدها، مسعود پزشکیان با ۳۱۷ هزار و ۲۴۸ رای معادل ۴۸ درصد، سعید جلیلی با ۲۱۶ هزار و ۳۳۹ رای معادل۳۳ درصد، محمدباقر قالیباف با ۹۰ هزار و ۱۹ رای معادل ۱۴ درصد و حجت الاسلام پورمحمدی با ۶ هزار و ۷۵۹ رای معادل یک درصد را کسب کرده اند.

به گفته رئیس ستاد انتخابات گیلان، در صورتی که انتخابات به دور دوم کشیده شود باید ۱۵ تیرماه مجدداً انتخابات برگزار تا منتخب مردم تعیین گردد.

 بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان خراسان شمالی ۴۴.۹۸ درصد از واجدین شرایط در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در استان شرکت کردند.

به این ترتیب میزان مشارکت در شهرهای مختلف استان به این شرح است:

شهرستان گرمه ۶۳.۹۱ ٪

شهرستان بام و صفی‌آباد ۵۹.۷۸٪

شهرستان جاجرم ۵۸.۱۹٪

شهرستان بجنورد ۴۷.۳۶٪

شهرستان سملقان ۴۲.۶۳٪

شهرستان فاروج ۴۱.۹۷٪

شهرستان مانه ۴۱.۹۲٪

شهرستان شیروان ۴۱.۳۵٪

شهرستان اسفراین ۴۰.۲۱٪

شهرستان رازوجرگلان ۳۷.۵۰٪

هم چنین بر این اساس از حدود ۳۰۵ هزار رأی مأخوذه، مسعود پزشکیان با ۱۱۵۶۹۷ رأی، سعید جلیلی با ۱۱۵۶۷۲ رأی، محمدباقر قالیباف با ۵۷۶۳۸ رأی و مصطفی پورمحمدی با ۱۰۲۶ رأی آراء استان را به خود اختصاص دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها