کد خبر: 665428
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۲:۱۵:۰۲
| |

قهر با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند؛ در زمین بدخواهان بازی نکنیم

احمد مازنی گفت: قهر با صندوق رای نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند که بر مشکلات می‌افزاید و نتیجه آن به نفع رقیب داخلی و بدخواهان خارجی است.

قهر با صندوق رای مشکلی را حل نمی‌کند؛ در زمین بدخواهان بازی نکنیم
کد خبر: 665428
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۲:۱۵:۰۲

احمد مازنی در یادداشتی با عنوان «ما در زمین بدخواهان ایران بازی نخواهیم کرد» در روزنامه اعتماد نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به مرحله دوم کشیده شد اکنون دو نامزد با دو رویکرد متفاوت از درون نظام جمهوری اسلامی ایران به فینال این مسابقه سنگین رسیده‌اند. این دوره نیز مانند ۱۳ دوره دیگر برگزار می‌شود اما آنچه می‌ماند اثری است که از گفتار و رفتار نامزدها و هواداران‌شان و در نهایت شیوه برخورد نامزد پیروز و نامزد راه نیافته به پاستور در ذهن و دل جامعه ایران باقی می‌ماند. میزان پایبندی نامزد پیروز در انتخابات می‌تواند به میزان اعتماد مردم در آینده تاثیر شگرفی از خود باقی بگذارد.

دکتر پزشکیان بدون آمادگی قبلی و بدون اینکه دولت سایه‌ای داشته باشد در طول ۱۶ سال نمایندگی مجلس و یک دوره وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دیگر مسوولیت‌هایی که از دوران مبارزه و دفاع از خود باقی گذاشته همان است که در طول این چند روز کارزار انتخاباتی ملاحظه کردید. ظاهر و باطن او همین است که مشاهده کردید. او با همین خصوصیت و صداقت در گفتار و رفتار در دور اول، منتخب اول مردم ایران شد و می‌تواند در دور دوم نیز منتخب اول باشد و در شانزدهم تیرماه به عنوان رییس‌جمهور ایران معرفی شود به شرط آنکه یاران و همراهان او همانند او بر همان عهدی باشند که او ذمه خود را در گرو آن گذاشت و به تعبیر مولا علی علیه‌السلام که فرمود «متی بما اقول رهینه و انابه زعیم» بارها این کلام امیر را صادقانه با مردم در میان گذاشت قطعا این شیوه در گفتار و رفتار یاران و همراهان پزشکیان از ستاد مرکز تا اقصی نقاط ایران می‌تواند آرای خاموش را به صحنه بیاورد.

در این چند روز باقی مانده رقیب را دست‌کم نگیریم اما به رقیب توهین هم نکنیم. بخش عمده متدینان جامعه، بریده از ریاکاری‌ها و تزویرها و خلاف واقع‌گویی‌ها، به پزشکیان دل بسته‌اند؛ بگذاریم این باور و ایمان قلبی همچنان باقی بماند. پزشکیان تاکنون وعده‌ای نداده است جز آنکه بگوید دروغ نمی‌گوید، بارها گفته است که من هرگز به شما دروغ نخواهم گفت. گفته است که در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و قوانین موضوعه و البته با اصلاح رویه‌ها از طریق فرآیندهای تخصصی اقدام خواهد کرد اما در عین حال می‌تواند در این چند روزه از درون برنامه هفتم توسعه و قوانین موضوعه و حتی وعده‌های عمل نشده دولت‌های گذشته به مردم وعده ایجابی بدهد. 

پزشکیان می‌تواند به مردم بگوید من به تمام وعده‌ها و اقدامات بر زمین مانده دولت‌های گذشته در زمینه مسکن، اشتغال، کاهش نرخ تورم، کمک به ازدواج جوانان، اعتلای جایگاه و منزلت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه عمل خواهم کرد. پزشکیان می‌تواند بدون اعلام وابستگی به دولت‌های گذشته و بدون تخریب عملکرد آنها گزارش واقعی از عملکرد رقیب را در ادوار مختلف ارائه بدهد و به مردم بگوید که اکنون زمان انتخاب است و تاریخ تکرار نمی‌شود! بلکه اقدام امروز ما می‌تواند برای آیندگان نمونه باشد و می‌تواند مایه عبرت باشد. می‌گویند حافظه مردم ایران کوتاه‌مدت است اما من معتقدم که مردم ایران سریع‌الرضا هستند اما گفتار و رفتار ما را فراموش نمی‌کنند. به یاد مردم بیندازیم که اکنون صحنه، صحنه رقابت بین دو جریان است.

جریانی که در سابقه او گفت‌وگو و تعامل با مردم و دولت‌ها و ملت‌ها و ایجاد فضای باز سیاسی، اجتماعی و توسعه اقتصادی و فرهنگی است وجود دارد و جریانی که حتی فراکسیون‌های مختلف درون خویش را تحمل نمی‌کند و با رویکرد تمامیت‌خواهی عرصه را بر جوانان ایران، نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان نواندیش تنگ کرده است. این جریان اقلیت برخلاف ادعایش که گوش فلک را کر کرده است اعتقادی به قانون اساسی، ولایت فقیه و اندیشه امام و رهبری ندارد و از هر فرصتی از اعتقادات مردم استفاده ابزاری کرده است. اینها واقعیت‌هایی است که حتی این روزها از ادبیات هواداران و گفتمان حامیان رقیب می‌توان استنباط کرد. آنها از اصول و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس می‌گویند، این در حالی است که پزشکیان جانباز دفاع مقدس، برادر شهید و همرزم سردار شهید باکری است و بسیاری از اعضای ستاد و حامیان او خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند. اما هیچگاه نخواستند انتصاب به شهیدان را ابزاری برای قدرت و پلی برای چپاول مردم قرار بدهند.

اکنون زمان انتخاب دیگر برای مردم ایران است؛ پانزدهم تیر ماه می‌تواند به خلق حماسه دیگری منجر شود، اگر همه بیایند. قهر با صندوق رای نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند که بر مشکلات می‌افزاید و نتیجه آن به نفع رقیب داخلی و بدخواهان خارجی است.

ما در زمین بدخواهان ایران بازی نخواهیم کرد و عرصه را به رقیب نیز  واگذار  نخواهیم  کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها