کد خبر: 665534
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۵:۴۰:۰۸
| |

زیدآبادی:

فقط تمهید پیروزی پزشکیان، انگشت زدن در خون قربانیان 1401 است ولی زمینه‌سازی برای ریاست‌جمهوری جلیلی، تکریم آن جانباختگان؟!

احمد زیدآبادی نوشت: برخی دوستان می‌گویند؛ شرکت در انتخابات انگشت زدن در خون قربانیانِ حوادث خونبار سال 1401 است. این در حالی است که رأی دادن، شانش مسعود پزشکیان را بالا می‌برد و رأی ندادن سبب پیروزی سعید جلیلی می‌شود. حال پرسش این است که آیا فقط تمهید پیروزی پزشکیان، انگشت زدن در خون قربانیان است ولی زمینه‌سازی برای ریاست‌جمهوری جلیلی، تکریم آن جانباختگان؟

فقط تمهید پیروزی پزشکیان، انگشت زدن در خون قربانیان 1401 است ولی زمینه‌سازی برای ریاست‌جمهوری جلیلی، تکریم آن جانباختگان؟!
کد خبر: 665534
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۱۵:۴۰:۰۸

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی اش نوشت: برخی دوستان می‌گویند؛ شرکت در انتخابات انگشت زدن در خون قربانیانِ حوادث خونبار  سال 1401 است. این در حالی است که رأی دادن، شانش مسعود پزشکیان را بالا می‌برد و رأی ندادن سبب پیروزی سعید جلیلی می‌شود. 

حال پرسش این است که آیا فقط تمهید پیروزی پزشکیان، انگشت زدن در خون قربانیان است ولی زمینه‌سازی برای ریاست‌جمهوری جلیلی، تکریم آن جانباختگان؟

این منطق، درست شبیه برخورد برخی تندروهای داخلی با افراد مخالف و منتقد خود است که هر انتقادی از عملکردشان را به "خیانت به خون شهدا" نسبت می‌دهند.

انتخابات امری عرفی و مبتنی بر حسابگری‌های سیاسی افراد و گروه‌ها و اقشار مختلف است. برخی اما از موضع مذهبی و برخی نیز از موضع سکولاریستی و حتی ضدمذهبی، این پدیدۀ عرفی را قدسی می‌کنند. مذهبی‌ها در قدسی‌سازیِ امور عرفی، دچار خلط مبحث یا عوامفریبی می شوند، اما دچار تناقض ذهنی نمی‌شوند، حال آنکه سکولارها و بخصوص ضدمذهبی‌ها، با قدسی‌سازی از یک امر عرفی و دنیوی مثل انتخابات، نه فقط دستخوش تناقض می‌شوند بلکه عملاً تمام پیش فرض‌ها و بنیان‌های اعتقادی خود را نفی و ابطال می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها