کد خبر: 665574
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۲:۴۸:۵۱
| |

مناظره | جلیلی: امر به معروف و نهی از منکر باید از دولت و کارگزاران شروع شود

اولین مناظره مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برگزار شد.

مناظره | جلیلی: امر به معروف و نهی از منکر باید از دولت و کارگزاران شروع شود
کد خبر: 665574
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۲:۴۸:۵۱

سعید جلیلی در پاسخ به سوال سوم مناظره مبنی بر اینکه ممکن است اقشار مختلف مردم درباره موضوعات مختلفی اعتراض داشته باشند، اگر رئیس‌جمهور شدید چه سازوکاری طبق قانون اساسی برای شنیدن اعتراض مردم خواهید داشت؟ گفت: از افتخار مردم‌سالاری دینی است که اگر وظیفه‌ای را برای دولت تعریف می‌کند، نمی‌گوید دولت فقط باید آن را انجام دهد و تک‌تک مردم هم این امکان را دارند که مسائل را دنبال کنند. امر به معروف و نهی از منکر بحث متعالی است و باید از دولت و کارگزاران شروع شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هرکس باید مسائل را دنبال کند و ببیند اگر مشکلی هست، اعتراض را بیان کند. اعتراض فقط به خیابان آمدن نیست و یعنی اینکه مشخص شود که فلان مسئله خطاست و ناقص است.

جلیلی اضافه کرد: باید بین مردم رفت و بنده در ده‌ها دانشگاه استان‌های مختلف در زمان دولت رفیق رفتم و دانشجویان سوالات خود را مطرح می‌کردند و شاهد بودیم اگر درست جواب داده می‌شد، قانع می‌شدند. ما این کار را در دولت آقای روحانی هم انجام دادیم که در دانشگاه حضور داشتم.

وی بیان کرد: باید همه اقشار دیده شوند، نکاتی که آقای پزشکیان می‌گوید از سر دل‌سوزی هست ولی کافی نیست. وقتی برنامه تبدیل به قانون می‌شود، الزام دارد و همه باید آن را پیاده کنند. رشد 8 درصدی در برنامه مطرح شده و باید برای بخش‌های مختلف برای عملیاتی کردن این مسئله برنامه داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید برای هر دانشگاه و هر بخش یک نقش تعریف کرد تا بتوان به این رشد 8 درصد رسید. این مسئله نیازمند برنامه است.

جلیلی درباره این سازوکارهای طرح اعتراض گفت: باید حرف‌ها شنیده شود، چرا کارگر به خیابان می‌آید؟ چون حرف او شنیده نمی‌شود. اگر دفتر ما باز باشد تا مسائل این افراد مطرح شود و دنبال هم شود، به کف خیابان نمی‌آید. در وقایع آبان 1398 به دانشگاه شهید مدنی تبریز رفتم و دانشجویان اشکالی را درباره واگذاری ماشین‌سازی تبریز مطرح کردند و من هم استقبال کردم و مقام معظم رهبری هم این کار دانشجویان را تحسین کردند.

وی بیان کرد: این یک رویکرد و نگاه است؛ باید مسائل شنیده و دنبال شود. هرکس در توان خود باید مسائل مردم را دنبال کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها