کد خبر: 665575
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۲:۵۱:۴۵
| |

مناظره | پزشکیان: ۹۹ درصد از مدیران کشور نمی‌‌دانند قانون برنامه یعنی چی

اولین مناظره مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برگزار شد.

مناظره | پزشکیان: ۹۹ درصد از مدیران کشور نمی‌‌دانند قانون برنامه یعنی چی
کد خبر: 665575
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۲:۵۱:۴۵

مسعود پزشکیان گفت: این یک راه حل علمی دارد و ما اگر بر اساس همین راه حل علمی حرکت کنیم هیچوقت به شرایط فعلی دچار نمی‌شویم.

وی افزود: ما در مدیریت 3 اصل داریم. اول اینکه چه کسی مسئول است، دوم اینکه چگونه باید عمل کنیم و سوم اینکه چطور باید پاسخگو باشیم. اگر ما در یک سیستم که برنامه دارد مسئول را بیاوریم و به او بگوییم که تو مسئول هستی که این کار را بکنی و اگر آن کار را نکرد او را مجازات کنیم، مشکلات قابل حل است و یک مدیر به این راحتی نمی‌تواند حق یک کارگر را ندهد و یک دانشجو را به راحتی بیرون بیندازد.

وی افزود: 99 درصد از مدیران کشور نمی‌‌دانند قانون برنامه یعنی چی. حتی وزیران، رئیس دانشگاه یا مدیرکل‌ها نمی‌دانند که قانون برنامه یعنی چی. بنابراین قدم اول این است که وقتی دولت قانون مصوب را از مجلس تحویل گرفت، برای او تعیین کنید که فلان کار را انجام دهد و او را نسبت به انجام دقیق قانون مسئولیت پذیر کنید و اگر برخورد نکرد او را تنبیه کنید. وضعیت الان ما به گونه‌ای است که مدیر ما وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد ولی کتک آن را پرسنل و مشتری می‌خورد.

پزشکیان خاطرنشان کرد: بنده در زمانی که وزیر بودم یک روز کارمندان اعتراض کردند و من دیدم که ماموران حراست در تلاش هستند تا صداها را خاموش کنند. به حراست گفتم که چرا اعتراض می‌شود. آنها گفتند که حقوق‌شان را می‌خواهند. من به آنها گفتم که مقصر من هستم و باید پول آنها را بدهم و عذرخواهی کردم و آنها هم بعد از حل شدن مشکل‌شان به دنبال زندگی‌شان رفتند.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: وظیفه ما این است که با هم دعوا نکنیم و به قانون عمل کنیم. مردم حق دارند که اعتراض کنند. ما به مردم می‌گوییم که برای اعتراض کردن اجازه بگیر و بعد به او اجازه اعتراض کردن هم نمی‌دهیم.

پزشکیان در پاسخ به این که برای اینکه یک اعتراض به اغتشاش تبدیل نشود، چه برنامه‌ای دارید؟ گفت: اگر اجازه اعتراض داشته باشند مگر دیوانه‌ هستند که اغتشاش کنند. وقتی ما جواب مردم را نمی‌دهیم خب معلوم است که دست به اغتشاش می‌زنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها