کد خبر: 665576
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۳:۰۰:۱۴
| |

مناظره | جلیلی: دولت باید در بحث تنطیم گری ورود کند

اولین مناظره مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برگزار شد.

مناظره | جلیلی: دولت باید در بحث تنطیم گری ورود کند
کد خبر: 665576
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۳:۰۰:۱۴

سعید جلیلی در ادامه سخنانش عنوان کرد: سوال اصلی الان این است که رئیس جمهور در حوزه اجرای قانون چه نقشی باید ایفا کند و اگر دولت قانون را اجرا نمی‌کند رئیس جمهور چکار باید کند. مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که قانون را اجرا کند. اگر مردم احساس کنند قانون اجرا نمی‌شود می‌گویند شاید آینده هم قانون اجرا نشود.

وی افزود: ما می‌گوییم رشد هشت درصد که همینطوری انجام نمی‌شود پس باید از وزیر برنامه عملیاتی بخواهیم و بگوییم این وظیفه توست و باید انجام دهی. رئیس‌جمهور باید ماهانه و 6 ماه یکبار از وزرا سوال کند که برای اجرای برنامه چه کردند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از باورهای من این است که یک بخش عمده‌ای از فرصتها در فضای مجازی است و فضای مجازی با فضای حقیقی عجین شده و دولت باید برای آن برنامه داشته باشد. باید بگوییم چطور می‌خواهم سرعت اینترنت را زیاد کنیم. بر اساس محاسبات ما باید سرعت اینترنت موبایل 10 برابر و اینترنت ثابت باید 50 برابر افزایش پیدا کند.

جلیلی تصریح کرد: در هر عرصه‌ای برای اینکه بتوانید از آن بهره برداری حداکثری داشته باشید باید برخورد مسئولانه با آن داشته باشیم و مسئولیت پذیر باشیم. در عرصه‌های مختلف مسئولیت پذیری باید طبق قانون بوده و سلیقه‌ای نباشد آنوقت این فضای مجازی موثر می‌شود. ما نیروی انسانی بسیار ارزشمند داریم و یکی از مطالبات فعالان مجازی این است که برخی اقدامات را ما خودمان انجام می‌دهیم دولت باید در بحث تنطیم گری ورود کند و آنوقت خود مردم خیلی از کارها را به بهرترین شکل انجام می دهند؛ لذا ادارات باید پناهگاه مردم باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها