کد خبر: 665579
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۳:۲۳:۳۹
| |

مناظره | پزشکیان: FATF وقتی دولت قبل است مخالفت می‌شود ولی در دولت بعد هست موافقت می‌شود

اولین مناظره مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با حضور آقایان سعید جلیلی و مسعود پزشکیان برگزار شد.

مناظره | پزشکیان: FATF وقتی دولت قبل است مخالفت می‌شود ولی در دولت بعد هست موافقت می‌شود
کد خبر: 665579
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ۲۳:۲۳:۳۹

مسعود پزشکیان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امکان ندارد کسی که برای وزارت بهداشت برنامه می‌نویسد، اما در درون آن وزارتخانه نباشد. نمی‌تواند مشکلات آن را حل کند.

وی افزود: مشکل ما در کشور نبود راه حل نیست، مشکل آدم‌هایی است که مهارت ندارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مشکل اصلی ما در مملکت اختلاف است؛ FATF وقتی دولت قبل است مخالفت می‌شود ولی در دولت بعد هست موافقت می‌شود.

پزشکیان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا رشد کنیم هرچه ارتباطمان را بیشتر کنیم بهتر می‌توانیم زندگی کنیم. اول از همسایه‌ها شروع کنیم و بعد هرچه توانستیم جلوتر می‌رویم.

وی ادامه داد: هنر وزارت خارجه یا سیاست خارجه باید این باشد که قابلیت انعطاف و آلترناتیوهای مختلف برای مذاکره و تجارت داشته باشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: اگر هیچ گزینه دیگری نداشته باشیم، آن گزینه، به قیمت ارزان می‌خرد و گران به ما می‌فروشد و نمیتوانیم کاری کنیم.

پزشکیان ادامه داد: من با ریز قضیه برجام کاری ندارم؛ ترامپ و نتانیاهو مخالف بودند؛ آنها که سفارت عربستان و انگلیسی را آتش زدند مخالف بودند؛ عربستان هم مخالف بودند؛ چقدر به کشور ضرر زدند؟

وی افزود: نتانیاهو خودش را می‌کشت که برجام اجرا نشود. ما هم در داخل دعوا کردیم تا این برجام نشود! وقتی معامله می‌کنی و گفتگو می‌کنی یک چیزی می‌دهی و یک چیزی می‌گیری.

پزشکیان تاکید کرد: اگر طرف مقابل تعامل نکند، با توانمندی های خودمان زندگی می کنیم و مشکلات را حل می‌کنیم ولی از تمدن دور خواهیم ماند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: می‌دانید الان چقدر به خاطر FATF و برجام ضرر می‌کنیم؟ چند هزار میلیارد روزانه ضرر می‌کنیم. عده‌ای هم کاسب تحریم هستند.

وی بیان داشت: ما براساس سیاستهای رهبری بر سه اصل حکمت، مصلحت و عزت پیش میرویم اما باید در داخل اتحاد و همبستگی ایجاد شود دست از این اختلافات برداریم و سهم خود را برداریم نباید دور خود قفس ایجاد کنیم الان عراق، ترکیه و چین پول ما را نمی‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها