کد خبر: 665739
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ۲۳:۰۴:۱۶
| |

مناظره | پزشکیان: برنامه‌ریزی پشت درهای بسته در دولت سایه زندگی مردم را بهتر نمی‌کند

دومین و آخرین مناظره میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی برگزار شد.

مناظره | پزشکیان: برنامه‌ریزی پشت درهای بسته در دولت سایه زندگی مردم را بهتر نمی‌کند
کد خبر: 665739
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ۲۳:۰۴:۱۶

پزشکیان ادامه داد: مردم عزیز شب گذشته شما دو مسیر با تفاوت‌های آن را دیدید سیاست‌گذاری از بالا و توسط گروهی محدود یا سیاست‌گذاری و برنامه ریزی با مشارکت و بهره‌گیری از خرد جمعی من برنامه‌ریزی آمرانه از بالا برای مردم را قبول ندارم. برنامه ریزی و سیاست‌گذاری باید با مشارکت کارشناسان باشد دستگاه‌های دولتی بخش خصوصی و کارگران و اندیشکده‌ها در این برنامه‌ها باید مشارکت داشته باشند برنامه‌ریزی پشت درهای بسته توسط یک جمع محدود در دولت سایه زندگی مردم را بهتر نمی‌کند من به این شیوه پایان خواهم داد چنانچه در بهداشت و درمان این کار را کردم.

وی ادامه داد: مردم آگاه ایران گام اصلی برای پیشرفت کشور رفع تحریم‌ها و تغییر در روش تعامل با جهان است من به سرعت در این زمینه اقدام خواهم کرد اما منتظر آن نخواهم ماند. تحریم به جای خود است اما همه مشکلات کشور از تحریم و آمریکا نیست. من به دنبال جهش تولید با مشارکت مردم هستم.

پزشکیان گفت: من اصول مورد نظر خود را در اقتصاد بیان کرده‌ام و بیش ۱۴۰ اقتصادان با گرایش‌های مختلف از‌ آن حمایت کرده‌اند. من اقتصاد ایران را براساس تعامل با جهان حاکمیت قانون شایسته گزینی و مشارکت گسترده مردم اصلاح خواهم کرد. مردم ایران مشارکت ما ناشی از فکر غلط مدیران غلط نخواهد بود فکر غلط یعنی اینکه چند روز در تبلیغ دیدید که یک نمونه آن این است که خیال کنیم می‌توانیم بدون رابطه با دنیا به رشد ۸ درصد برسیم. مدیر ضعیف یعنی اینکه فردی به مذاکره می‌رود نتیجه آن مذاکره ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل است.

وی افزود: رابطه غلط یعنی اینکه قهرمان ملی ما سپهبد سلیمانی امنیت عراق را تامین کند اما بازار اقتصاد را به کسی دیگر بدهند. ما امروز با سه مشکل مواجه‌ایم فکر غلط، مدیرغلط و رابطه غلط و روز جمعه باید به این سه گانه غلط پایان داد. من به شما وعده رویایی نمی‌دهم شما را با قول‌دهی غیرعملی فریب نمی‌دهم. اما تعهد می‌کنم که متخصص‌ترین افراد را در اختیار بگیرم و تصمیمات اساسی را با مشارکت مردم بگیرم تعهد می‌کنم دخالت بی جای دولت در اقتصاد از بین ببرم من تعهد می‌کنم ارتباطات مالی بین‌المللی ایران را برقرار کرده و گسترش دهم تعهد می کنم برای رفع تحریم‌های ظالمانه یک ساعت وقت را تلف نکنم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها