کد خبر: 665744
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ۲۳:۴۰:۰۹
| |

مناظره | جلیلی: باید به سمتی برویم که ضریب جینی ما در بهترین حالت خود باشد

دومین و آخرین مناظره میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصادی برگزار شد.

مناظره | جلیلی: باید به سمتی برویم که ضریب جینی ما در بهترین حالت خود باشد
کد خبر: 665744
|
۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ۲۳:۴۰:۰۹

جلیلی بیان کرد: نکاتی که آقای پزشکان می‌خوانند، احادیثی که ایشان می‌خوانند خوب است اما ائمه جمعه مساجد هم می‌گویند، باید ببینیم چگونه عمل می‌کنیم؛ اما امتداد این احادیث چیست؟ بحث این است که وضع موجود و وضع مطلوب چیست؟

وی ادامه داد: زمانی که هدفمندی یارانه شکل گرفت، ۴۵ دلار به مردم داده می‌شد. در آن ۸ سال ( دولت روحانی) کاری کردند که ارزش پول ملی را پایین آوردند و دلار را بالا بردند. با سیاست های گل و بلبل گفتند می‌رویم گفت وگو می کنیم که دلار ۳۰ هزار تومان و تورم ۶۰ درصد شد. همین شهید رئیسی نسبت به این بی تفاوت نبود، تورم ۶۰ درصد را پایین آورد و یارانه را چندین برابر کردند. شهید رئیسی یارانه ها را ۱۰ برابر کرد و ۴۵۰ هزار تومان شد.

جلیلی درباره برنامه هایش برای پرداخت یارانه گفت: ما سبد کالای خانوار مطرح کردیم. نباید عده ای گرسنه باشند و ما سر روی بالین بگذاریم. ما ۱۳ قلم کالای اساسی و ۲ هزار ۵۰۰ کالری تهیه کردیم که مطمئن شویم مردم کالری لازم را به دست می‌آورند. ما این ۱۳ قلم را برای دهک های اول بیان کردیم که در این دولت هم قابل اجرا است.

وی افزود: سفر خانوار را مطرح کردیم، خانواه کرامت دارد، همان قدر که به نان نیاز دارند به سفر هم نیاز دارد باید برایش فکر داشته باشیم. یارانه کالای فرهنگی داریم کلی سینما وجود دارد. ما باید برویم به سمتی که ضریب جینی ما در بهترین حالت خودش باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

ویدیو پیشنهادی

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها