کد خبر: 667069
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۳ ۰۹:۳۲:۳۴
| |

مایه تاسف است بسیاری از هنرمندان نتوانستند برای حضور در انتخابات اطمینان حاصل کنند

احمد مازنی نوشت: مایه تاسف است که بسیاری از هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی و دیگر رشته‌های هنری نتوانستند برای حضور فعال‌تر در انتخابات اطمینان حاصل کنند، چراکه از یک سو نگران بی‌اعتمادی مردم و از سوی دیگر نگران برخورد حذفی دستگاه متولی فرهنگ و هنر بودند.

مایه تاسف است بسیاری از هنرمندان نتوانستند برای حضور در انتخابات اطمینان حاصل کنند
کد خبر: 667069
|
۱۴۰۳/۰۴/۲۳ ۰۹:۳۲:۳۴

احمد مازنی در یادداشتی با عنوان «بازگرداندن منزلت گروه‌های مرجع» در روزنامه اعتماد نوشت:‌ اگر نگوییم اولویت اول، یکی از اولویت‌های مهم رییس‌جمهور پزشکیان و دولت او بازگرداندن حرمت و منزلت گروه‌های مرجع است. در طول چند سال اخیر این گروه‌ها به شکل‌های مختلف مورد بی‌حرمتی قرار گرفتند و به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین عامل مهاجرت نخبگان احساس بی‌احترامی و تحقیر آنان توسط ارباب قدرت بوده است. گروه‌های مورد نظر طیف وسیعی از جامعه را در بر می‌گیرد و به عنوان نمونه می‌توان به بعضی از آنها اشاره کرد: 

۱- استادان دانشگاه که به هر بهانه‌ای اخراج یا به اجبار بازنشسته شدند و به جای آنها افرادی با گرایش سیاسی خاص و بعضا فاقد دانش و مهارت کافی به کار گرفته شدند.

۲- هنرمندانی که به اندک بهانه‌ای مورد بی‌احترامی قرار گرفتند و ممنوع از کار و فعالیت هنری شدند و بسیاری از افتخارات سینما، تئاتر، موسیقی و احیانا رشته‌های دیگر هنری در فهرست سیاه صدا و سیما قرار دارند.

۳- خبرنگاران بسیاری که به جرم نشر اخبار به زندان رفتند. در حالی که وظیفه خبرنگار و هنر او تهیه و انتشار خبر و تابانیدن نور در تاریکی‌های عرصه سیاست، اقتصاد و سایر حوزه‌هاست و علی‌القاعده به بعضی از این خبرنگاران باید جایزه می‌دادند نه حکم زندان‌.

۴- حقوقدانان و فعالان سیاسی، اجتماعی که با اتهامات واهی مورد بی‌حرمتی قرار گرفتند.

۵- علما و روحانیون حوزه‌های علمیه و ائمه جماعاتی که فقط به دلیل اینکه مثل برخی متولیان فکر نمی‌کنند، حرمت‌شان مراعات نشد. 

۶- زنان و دختران و جوانان بسیاری که در نظام کهنه گزینش از حداقل‌های زیست انسانی محروم شدند.

۷- در میان این گروه‌ها خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان، آزادگان و کهنه سربازان راه دین و وطن که به جای تکریم مورد بی‌حرمتی قرار گرفتند و این در حالی بود که صدای مدعیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گوش فلک را کر کرده بود.

آقای دکتر پزشکیان!

برای بازگرداندن منزلت اجتماعی این گروه‌ها، قدم اول انتصاب مسوولان شایسته برای دستگاه‌های مرتبط با آنان است.  

وزیران آموزشی و فرهنگی و نهادهای مرتبط با گروه‌های مرجع باید به آداب تعامل با جامعه هدف خویش مودب باشند تا بتوانند حرمت آنان را نگه دارند.

استادان، هنرمندان، معلمان، ایثارگران، عالمان و نخبگان گوشی برای شنیدن و چهره‌ای گشوده در نهادهای متولی امور خویش می‌طلبند و این گام در فضای مطالبات گوناگون نباید مورد غفلت قرار گیرد‌. مایه تاسف است که بسیاری از هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی و دیگر رشته‌های هنری نتوانستند برای حضور فعال‌تر در انتخابات اطمینان حاصل کنند، چراکه از یک سو نگران بی‌اعتمادی مردم و از سوی دیگر نگران برخورد حذفی دستگاه متولی فرهنگ و هنر بودند. این فضا باید شکسته شود و راه آن تحقق راهبرد شایسته‌گزینی رییس‌جمهور منتخب است‌. این یادداشت خیرخواهانه را با شعری از سعدی شیرازی به پایان می‌برم: 

ندهد هوشمند روشن رای/ به فرومایه کارهای خطیر

بوریا باف اگر چه بافنده‌ست/ نبرندش به کارگاه حریر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها