کد خبر: 670685
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۶:۵۲:۰۶
| |

وزیر اطلاعات دولت رئیسی گزینه پیشنهادی دولت پزشکیان برای وزارت اطلاعات + اسماعیل خطیب کیست؟

اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات دولت سیزدهم به عنوان گزینه نهایی وزیر پیشنهادی دولت پزشکیان در همین وزارتخانه مطرح شده است.

وزیر اطلاعات دولت رئیسی گزینه پیشنهادی دولت پزشکیان برای وزارت اطلاعات + اسماعیل خطیب کیست؟
کد خبر: 670685
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ۱۶:۵۲:۰۶

بر اساس شنیده های اعتماد آنلاین قرار است اسماعیل خطیب به عنوان گزینه پیشنهادی مسعود پزشکیان برای سکانداری وزارت اطلاعات به مجلس مطرح شود.

در صورت رای اعتماد نمایندگان در واقع اسماعیل خطیب در سمت خود ابقا خواهد شد.

اسماعیل خطیب کیست؟

اسماعیل خطیب یک سیاستمدار و مقام امنیتی ایرانی است که در سال ۱۴۰۰ به عنوان وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

او از جمله افراد با سابقه در حوزه امنیتی و اطلاعاتی در ایران به شمار می‌آید. خطیب پیش از این، در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین در وزارت اطلاعات فعالیت کرده است.

او تحصیلات خود را در رشته‌های حوزوی و علوم اسلامی در حوزه علمیه قم انجام داده و به عنوان یکی از روحانیون فعال در دستگاه امنیتی ایران شناخته می‌شود. خطیب در دوران کاری خود در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، نقش‌های مهمی ایفا کرده و در حوزه مبارزه با تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی فعالیت داشته است.

اسماعیل خطیب دارای سوابق متعددی در حوزه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین سوابق او اشاره می‌کنیم:

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: خطیب بخش عمده‌ای از سوابق امنیتی خود را در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گذرانده است. او در این سازمان نقش‌های مهمی ایفا کرده و در سطوح بالای مدیریتی فعالیت داشته است.

وزارت اطلاعات: او در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و به عنوان یکی از مدیران ارشد این وزارتخانه شناخته می‌شود. سوابق کاری او در این وزارتخانه به دوران‌های مختلفی از جمله دوران جنگ ایران و عراق و دوران پس از آن بازمی‌گردد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س): پیش از انتصاب به عنوان وزیر اطلاعات، اسماعیل خطیب به عنوان تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در قم فعالیت می‌کرد. این سمت به او مسئولیت نظارت بر امور اجرایی و مدیریتی این مکان مذهبی مهم را می‌داد.

ریاست حفاظت اطلاعات قوه قضائیه: اسماعیل خطیب همچنین مدتی به عنوان رئیس حفاظت اطلاعات قوه قضائیه فعالیت کرده است. این نقش او را در قلب سیستم قضایی ایران قرار داد و به او اجازه داد تا به صورت مستقیم با مسائل امنیتی و اطلاعاتی در دستگاه قضایی درگیر باشد.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران: در سال ۱۴۰۰، اسماعیل خطیب به عنوان وزیر اطلاعات در دولت سیزدهم به ریاست ابراهیم رئیسی منصوب شد. او در این سمت، مسئولیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های امنیت داخلی و خارجی، مبارزه با تروریسم، و مقابله با تهدیدات اطلاعاتی برعهده دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها