کد خبر: 671208
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ۱۲:۰۴:۰۲
| |

هشدار واعظی: دوقطبی‌سازی ظریف-پزشکیان خطایی‌ست که می‌خواهند دولت را تضغیف کنند؛ همین لیست ۱۹ نفره پزشکیان را با لیست ۱۹ نفره شهید رئیسی مقایسه کنید

محمود واعظی گفت: آقای دکتر ظریف بعد از استعفا هم متذکر شده که من از دکتر پزشکیان و دولتش حمایت می‌کنم. لذا این موضوع هم یکی از آن خطاهای مسبوق به سابقه است، که بخواهند استعفای ظریف را در قالب یک دو قطبی مخرب جلوه دهند و در نهایت دکتر ظریف و دکتر پزشکیان را با هدف تضعیف دولت چهاردهم رو در روی هم قرار دهند.

هشدار واعظی: دوقطبی‌سازی ظریف-پزشکیان خطایی‌ست که می‌خواهند دولت را تضغیف کنند؛ همین لیست ۱۹ نفره پزشکیان را با لیست ۱۹ نفره شهید رئیسی مقایسه کنید
کد خبر: 671208
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۴ ۱۲:۰۴:۰۲

نقدها به کابینه پیشنهادی پزشکیان از سوی طیفی از حامیانش در جبهه اصلاحات به سرعت آغاز شد، نقدهایی که برخی آن را واقع بینانه و منصفانه نمی داند خاصه اینکه حامیان پزشکیان تنها در جریان اصلاحات تعریف نمی شوند و اعتدالیون و اصولگرایان میانه رو نیز در ایام تبلیغات انتخاباتی کنار پزشکیان قرار گرفته بودند.

از همین منظر نیز محمود واعظی، عضو شاخص حزب اعتدال و توسعه انتقادات زودهنگام به کابینه پیشنهادی را زیبنده نمی داند و ضمن یادآوری محدودیت های رئیس جمهور در چینش کابینه می گوید؛‌«در خاطر ندارم که ایشان هیچ وقت گفته باشد من صرفا افراد حزبی را برای تصدی سمت های عالی دولت معرفی می‌کنم ، بلکه همواره گفته اند شایسته‌سالاری اساس کارم است و شایستگان را معرفی می‌کنم تا برای مردم کار کنند.»

وی درباره زمزمه هایی که این روزها در قالب پشیمانی از رأی به پزشکیان شنیده می شود نیز می گوید؛«شعار «من پشیمانم» در سال ۹۶ ، به دولت ضربه جدی وارد کرد. از یک سو به ناامیدی مردم دامن میزد و از سوی دیگر هم به آن گروه‌ها که اندیشه های سلبی سهم خواهانه و خلاف منافع ملی را تئوریزه می کردند آسیب جدی رساند. به نظر من این موجی که از روز یکشنبه شروع شده از همان جنس است و هیچ اثر مثبتی نخواهد داشت.»

واعظی در نهایت تاکید می کند؛«همین ۱۹ نفر معرفی شده به مجلس را با ۱۹ نفری که شهید رئیسی به مجلس معرفی کرد مقایسه کنید و ببینید این کابینه تا چه اندازه قوی‌تر از آن کابینه است. »

به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی واعظی را در ادامه میخوانید:

 

  • آقای دکتر ظریف بعد از استعفا هم متذکر شده که من از دکتر پزشکیان و دولتش حمایت می‌کنم. لذا این موضوع هم یکی از آن خطاهای مسبوق به سابقه است، که بخواهند استعفای ظریف را در قالب یک دو قطبی مخرب جلوه دهند و در نهایت دکتر ظریف و دکتر پزشکیان را با هدف تضعیف دولت چهاردهم رو در روی هم قرار دهند.
  • همین ۱۹ نفر معرفی شده به مجلس را با ۱۹ نفری که شهید رئیسی به مجلس معرفی کرد مقایسه کنید و ببینید این کابینه تا چه اندازه قوی‌تر از آن کابینه است.  صدر تا ذیل اصولگرایان از آن کابینه که بانی وضع موجود و فشارهای ۳ سال سخت گذشته اند حمایت کردند.
  • شعار «من پشیمانم» در سال ۹۶ ، به دولت ضربه جدی وارد کرد. از یک سو به ناامیدی مردم دامن میزد و از سوی دیگر هم به آن گروه‌ها که اندیشه های سلبی سهم خواهانه و خلاف منافع ملی را تئوریزه می کردند آسیب جدی رساند. به نظر من این موجی که از روز یکشنبه شروع شده از همان جنس است و هیچ اثر مثبتی نخواهد داشت.
  • زیبنده نیست دولتی که با تلاش های بسیار و شبانه روزی جریان های اصلاحات، اعتدال و اصولگریان معتدل روی کار آمده تا در این شرایط بسیار سخت و پر چالش به حل نارسایی های متعدد بپردازد به این سرعت مورد انتقاد همین جریان ها قرار گیرد. اگر کابینه دولت‌های گذشته هم به دقت مورد بررسی قرار بگیرند، بخشی از گروه‌ها و جریان های مختلف با برخی از اعضای کابینه‌ها موافق و با تعدادی نیز مخالف بودند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اعتمادآنلاین هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    خواندنی ها